گوجه فرنگی تا 20 روز آینده ارزان می شود

به گزارش دکتر برای تو، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از به تعادل رسیدن قیمت گوجه فرنگی تا 20 روز آینده با عرضه محصولات جنوب کشور در بازار خبرداد.

گوجه فرنگی تا 20 روز آینده ارزان می شود

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه گرانی گوجه فرنگی ارتباطی به مغازه دار ندارد، افزود: زمانی که قیمت محصولی در مغازه گران است، نرخ در مبدا و میدان مرکزی بالاست چرا که مغازه دار برحسب فاکتور، سود قانونی خود را روی کالا لحاظ می کند.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی را 7 تا 11 هزار تومان گفت و گفت: مغازه دار با احتساب سود 35 درصد بر مبنای فاکتور هر کیلو گوجه را با نرخ 10 هزار و 800 تا 14 هزار تومان برمبنای کیفیت به مصرف کننده عرضه می کند.

کارگر ادامه داد: گرانی گوجه فرنگی یا هر محصول دیگری به یکباره اتفاق می افتد، اما طول می کشد تا نرخ ها به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه با عرضه گوجه فرنگی از سمت جنوب، بازار به تعادل می رسد، بیان نمود: ارزانی گوجه فرنگی بدان معنا نیست که قیمت به 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان بازشود چرا که در فصل تابستان از ورامین، کرج این محصول عرضه می شود، اما در زمستان به سبب عرضه از سمت جنوب، کرایه حمل و نقل برآن اضافه کرده می شود، اما به طور کلی بازار طی 20 روز آینده به تعادل می رسد.

وی در انتها شرح داد: در حال حاضر در سطح شهر با گران فروشی روبرو نیستیم، بلکه بحث گرانی محصول مطرح است و فروشندگان به سبب گرانی قیمت چاره ای جز عرضه با نرخ های بالا ندارند.

منبع: تابناک

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1324

به "گوجه فرنگی تا 20 روز آینده ارزان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوجه فرنگی تا 20 روز آینده ارزان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید