کشف نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزای خوکی با قابلیت همه گیری

به گزارش دکتر برای تو، داشنمندان چینی نوعی جدیدی از آنفلوآنزای خوکی را در این کشور کشف کردند که قابلیت همه گیری دارد.

کشف نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزای خوکی با قابلیت همه گیری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، طبق آنالیز دانشمندان آسیایی، نوعی ویروس آنفلوآنزا در کشور چین کشف شده که بر اساس ادعای دانشمندان، این ویروس قابلیت همه گیری را دارد.

پایگاه خبری ایندیپندنت نوشت، دانشمندان نوع تغییریافته ای از آنفلوآنزای خوکی را شناسایی نموده اند که می تواند به انسان سرایت نموده و همه گیری دیگری به بار آورد.

این ویروس، که محققان آن را G4 EA H1N1 می نامند، پس از آنالیز 30 هزار خوک از کشتارگاهی در چین به دست آمده است.

چنین به نظر می رسد که این ویروس ترکیبی است از آنفلوانزای مرغی اروپایی و آسیایی با ویروس H1N1 که گفته می گردد در سال 2009 نزدیک به نیم میلیون نفر را در دنیا به کام مرگ کشیده است.

بر اساس مطالعاتی که در مجله علمی اقدامات دانشگاه ملی علوم منتشر شده، وجود اچ 1 ان 1 نشان می دهد که این ویروس می تواند طوری تغییر کند که از انسان به انسان نیز سرایت کند.

به نوشته محققان دانشگاه کشاورزی چین ویروس های G4 تمام نشانه های اصلی یک ویروس با قابلیت های همه گیری را دارند.

آزمایش روی کارگران کشتارگاه خوک نشان داده که بیش از 10 درصد آن ها پادتن G4 دارند؛ به نوشته محققان، بی اثر بودن ویروس در بدن به معنی بالاتر رفتن احتمال سازگاری آن با انسان بوده و نگرانی از بروز یک همه گیری دنیای را بیشتر می نماید.

در ادامه این گزارش آمده که کنترل شیوع ویروس های G4 EA H1N1 در خوک و نظارت آن در جوامع انسانی، به ویژه کارگران صنایع گوشتی خوک، باید به سرعت در دستور کار سازمان های مربوطه قرار گیرد.

به گفته کارشناسان، احتمال این که ویروس جدید بتواند یک همه گیری دیگر به بار آورد ضعیف است، اما ضروری است موضوع به جدیت دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1113

به "کشف نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزای خوکی با قابلیت همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزای خوکی با قابلیت همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید