کسب و کار های حوزه زیست شناسی مصنوعی توسعه می یابد

به گزارش دکتر برای تو، مرکز فناوری های راهبردی همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از کسب و کار های حوزه زیست شناسی مصنوعی به گسترش و ورود محصولات این حوزه به بازار سرعت می دهد.

کسب و کار های حوزه زیست شناسی مصنوعی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست شناسی مصنوعی از حوزه های نوظهور است که در مباحث اخیر همگرایی فناوری به آن پرداخته می گردد. با توجه به نوپا بودن آن اگر همگام با سایر کشور ها در این حوزه ورود کنیم قطعا آینده روشنی پیش روی کسب و کار های این حوزه قرار می گیرد.

از این رو مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش و توسعه آن اقداماتی را انجام داده است. این مرکز مطالعه ای جامع در خصوص چیستی و چرایی این حوزه، فناوری های توانمند ساز، وضعیت مقالات و انتشارات و همچنین کاربرد ها و پتانسیل های آن انجام داده است.

به گفته علی محمد سلطانی رییس مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حوزه از نقاط دیگر همگرایی و تلفیقی از زیست فناوری و زیست شناسی است. این حوزه نوظهور قطعا کاربرد های زیادی در بازار آینده دارد و محصولات متنوعی از آن وارد بازار می گردد. در ایران نیز محققان مراکز دانشگاهی روی این حوزه مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر بر اساس مطالعات اجرا شده احتیاج ها برای ایجاد این صنعت در کشور تعیین شده است. به زودی نیز با همراهی ستاد زیست فناوری فراخوانی را در این حوزه منتشر می کنیم تا کسب و کار هایی که توانایی فراوری محصول برای ورود به بازار داخلی یا خارجی را در این حوزه دارند حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 442

به "کسب و کار های حوزه زیست شناسی مصنوعی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کار های حوزه زیست شناسی مصنوعی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید