مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال

به گزارش دکتر برای تو، با توجه به اینکه در این سگمنت خودروهای زیادی موجود نیست، پس بی تردید کارنز تازه شرکت کیا به تنهایی می تواند سهم خود را در این بازار تشنه افزایش دهد، ولی بازار ایران استقبال بالایی از کارنز تازه نداشت و قیمت مناسب و امکانات قابل قبول کارنز 2016 نتوانسته آن را به عنوان خودرویی خوش فروش معرفی کند.

مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال

اگر شما یک خانواده پرجمعیت و عاشق سفر هستید، بدون شک کیا کارنز گزینه خوبی برای شماست چرا که ظرفیت حمل هفت مسافر را دارد و خودروی راحتی برای مسیرهای جاده ای است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال بپردازیم و کیا کارنز را از منظرهای مختلف با همتایانش در بازار آنالیز کنیم.

مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس

سانگ یانگ رودیوس، این خودروی نه چندان زیبا، با چهره خاصش، یکی از برترین ون های واردشده به بازار محدود کشورمان است.

رودیوس که از سال 2013 تا به امروز نسل جدیدش را در بازار داریم، همانند بسیاری از محصولات سانگ یانگ در آن دوران از پلت فرم بهینه سازی شده مرسدس بنز ML نسل اول بهره می برد. به همین دلیل موتور مورد استفاده روی آن (در نمونه های وارد شده به کشور) از نوع 6 سیلندر 3200 سی سی است که قدرتی معادل 217 اسب بخار به همراه گشتاور 312 نیوتن متر دارد و گیربکس پنج دنده اتوماتیک قدرت را به چهار چرخ انتقال می دهد.

در مقابل موتور 2000 سی سی کارنز را داریم با قدرت 166 اسب بخار و گشتاور 213 نیوتن متر که ضعیف تر از سانگ یانگ به نظر می رسد. رودیوس با وزن دو تنی سنگین تر از کارنز 1.6 تنی ظاهر شده و تکنولوژی نسبتاً پایین آن موجب افزایش مصرف سوخت و آلایندگی آن می گردد؛ 19 لیتر در سیکل ترکیبی صد کیلومتر در برابر 7.8 لیتر مصرف کارنز تفاوت بسیار چشمگیری است.

حداکثر سرعت رودیوس 191 کیلومتر در ساعت است و کارنز می تواند حداکثر تا 185 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد که کمتر از رودیوس است.

با مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس از نظر تجهیزات و امکانات باید گفت که هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار می گیرند. نکته قابل توجه این است که کارنز با وجود اینکه قیمت پایین تری نسبت به رودیوس دارد، خودروی بسیار سخت فروشی در بازار دست دوم است.

پیشتر در مطلب مقایسه سانگ یانگ رودیوس با خودروهای هم رده به طور مفصل درباره این خودرو صحبت نموده ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی از کیا کارنز

مقایسه کیا کارنز با کیا کارنیوال

هم زمان با کارنز نسل قبل، در سال 2008 میلادی، اطلس خودرو مینی ون دیگری تحت عنوان کارنیوال را نیز به بازار ایران عرضه کرد، اما عرضه آن فقط تا سال 2009 میلادی ادامه پیدا کرد. در اینجا کارنیوال 2008 را با کارنز 2016 مقایسه می کنیم.

کارنیوال، که بعضاً با نام اشتباه کارناوال شناخته می گردد، خودرویی است که از پلتفرم مشترک با هیوندای سانتافه، سورنتو نسل دوم و … بهره می برد و با وجود ابعاد بزرگ ترش نسبت به کارنز، به نوعی در کلاس MPVهای سایز بزرگ نیز قرار می گیرد.

کیا کارنیوال با پیشرانه 6 سیلندر V شکل 2700 سی سی سری میو (مشترک با هیوندای سانتافه و کیا اپتیما اتاق قدیم) به بازار کشورمان عرضه شد. قدرت 189 اسب بخاری کارنیوال به وسیله گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به محور فعال عقب این خودرو منتقل می گردد که با توجه به وزن خالص دو تُنی آن، نباید توقع شتاب گیری چندان مناسبی از آن داشت.

با مقایسه کیا کارنز با کیا کارنیوال متوجه می شویم که قدرت و سرعت کارنیوال از کارنز بیشتر است، بعلاوه کارنز در شتاب گیری سریع تر از کارنیوال عمل می نماید. کارنیوال امکانات رفاهی بیشتری نسبت به کارنز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنیم که مطلب مقایسه کیا کارنیوال با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

کیا کارنز 2015 پیروز به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده است و کارنیوال فقط توانسته چهار ستاره دریافت کند. از نظر مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر در ساعت کارنیوال با مصرف سوخت 8.8 لیتر یک لیتر بیشتر از کارنز مصرف دارد. هر دو خودرو بازار چندان پررونقی در ایران نداشته اند.

شما هم اکنون می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش کیا کارنز به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران مراجعه کنید. نظر شما درباره این خودرو و مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات تان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2119

به "مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا کارنز با سانگ یانگ رودیوس و کیا کارنیوال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید