پیشگامی دنیای دندانپزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با طراحی این وسیله (عکس)

به گزارش دکتر برای تو، در دنیای متاثر از پاندمی کرونا بسیاری از چیزها تغییر نموده است. حتی فرایند درمانی نیز با تغییرات گسترده ای روبرو شده است. در این میان دندانپزشکان هم که با خطرات بالقوه ای روبرو هستند با تغییرات جدید درمانی روبرو خواهند شد.

پیشگامی دنیای دندانپزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با طراحی این وسیله (عکس)

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، برای محافظت از دندانپزشکان در برابر ابتلا به ویروس کرونا ، به زودی از بیماران خواسته می گردد که از کلاه ایمنی هایی با صورت باز استفاده نمایند که هر قطره مملو از کووید-19 را می مکد.

کلاه ایمنی های یکبار مصرف و شفاف که توسط متخصصان دانشگاه کرنل نیویورک ساخته شده است ، به پمپی متصل می شوند که جریان معکوس هوا را در اطراف سر ایجاد می نماید.

این تضمین می نماید که هر قطره بالقوه آلوده در جریان هوای ورودی از دهان گرفتار می گردد و قادر به فرار از کلاه ایمنی نیست و به این ترتیب ضریب ابتلای دندانپزشکان از بیمار ناقل بسیار بالا می رود.

در کنار دندانپزشکان این مفهوم همچنین می تواند توسط اصطلاحاً متخصصان گوش و حلق و بینی که احتیاج به دسترسی به سر و گردن بیماران نیز دارند استفاده گردد. متخصصان بهداشت در معرض خطر بالاتری از عفونت هستند زیرا آنها اغلب با بیماران علامتی یا بدون علامت در تماس اند.

با این حال ، کارشناسان هشدار داده اند که فراهم آوردن این اقدامات گران است و ممکن است در دسترس همه نباشد.

کلاه ایمنی طراحی شده به پمپ تصفیه هوا متصل است که جریان معکوس هوا را ایجاد می نماید و از خروج قطرات سرفه از کلاه ایمنی جلوگیری می نماید.

محققان با استفاده از یک شبیه سازی دینامیک مایعات مبتنی بر رایانه ، تشخیص دادند که کلاه ایمنی می تواند 99.6 درصد از قطرات ساطع شده را هنگام استفاده از سرفه در یک دهم ثانیه در خود ببلعد.

این طرح دارای پوسته ای شفاف با ضخامت 0.04 اینچ (1 میلی متر) است که به طور کامل سر و گردن را محصور می نماید ، البته به استثنای درگاه خلا و دیافراگم که اجازه دسترسی به دهان را می دهد.

نازلی که به درگاه دسترسی دهان متصل است باعث افزایش قطرهای مسافتی می گردد که باید در برابر جریان حرکت نمایند و در نتیجه احتمال فرار آنها از کلاه ایمنی به وسیله دهانه به حداقل می رسد.

محققان گفتند ، در عین حال ، این امکان ایجاد جریان روان تری است که باعث کاهش ناراحتی بیمار در اثر تلاطم هوا می گردد.

این کلاه ایمنی همچنین می تواند هزینه های عملیاتی را با جایگزینی روشهای فعلی تا حد زیادی کاهش دهد، مانند ساختن اتاق های فشار منفی با فیلتراسیون هوا که ممکن است ده ها هزار پوند هزینه داشته باشد.

محققان گفتند که هزینه هر کلاه ایمنی می تواند به اندازه 740 دلار باشد.

یافته های کامل این مطالعه در مجله Physics of Fluids منتشر شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1422

به "پیشگامی دنیای دندانپزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با طراحی این وسیله (عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگامی دنیای دندانپزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با طراحی این وسیله (عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید