پیراهن آبی های میانمار برای آزادی بازداشتی ها و علیه خونتا دست به اعتراض زدند

به گزارش دکتر برای تو، فعالان ضد کودتای میانمار امروز (چهارشنبه) با هدف آزادی زندانیان بازداشتی از سوی خونتا و در حالی دست به اعتراض زدند که دولت نظامی اعلام نموده یک دولت متحد ملی که از سوی اپوزیسیون تشکیل شده، غیر قانونی است.

پیراهن آبی های میانمار برای آزادی بازداشتی ها و علیه خونتا دست به اعتراض زدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، میانمار از اول فوریه امسال میلادی و همزمان با وقوع کودتا علیه دولت مدنی این کشور در بحران به سر می برد.

انجمن یاری رسان زندانیان سیاسی می گوید از زمان وقوع کودتا 738 تن توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته شده و 3300 تن دیگر نیز اکنون در بازداشت به سر می برند در حالی که 20 تن از آنها به مرگ محکوم شده اند.

رهبر اعتراضات میانمار اعلام نموده است، لطفا صدای خود را به گوش جهانیان برسانید و آزادی تمام افرادی را که به صورت ناعادلانه و توسط نیروهای امنیتی خونتا بازداشت شده اند، بخواهید.

همچنین امروز مردم تصاویری را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که در آن معترضان لباس های آبی به تن داشتند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که اسم یکی از افراد بازداشتی بر روی آن نوشته شده بود.

پیراهن آبی ها برای ادای احترام به وین تین فعال حامی دموکراسی در خیابان های میانمار آمدند که توسط توسط ارتش برای 19 سال در زندان به سر برد و در آخر هم 21 آوریل 2014 مرد. وی هنگامی که آزاد شده بود و پیش از مرگش متعهد شده بوده تا زمانی که تمامی زندانیان سیاسی از زندان آزاد شوند، پیراهن آبی به تن کند.

خونتای میانمار از زمان کودتا هزاران تن را آزاد نموده اما اعتراضات کم نشده است.

همچنین شبکه تلویزیونی مورد حمایت ارتش میانمار روز سه شنبه گفت که وزارت امنیت داخلی گفته است که دولت متحد ملی که توسط اپوزیسیون خونتا تشکیل شده، غیرقانونی است. سیاستمداران حامی دموکراسی از جمله اعضای اخراج شده مجلس روز آدینه گفتند که تشکیل این دولت متحد ملی شامل آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتوی میانمار نیز می گردد که اکنون در بازداشت است.

دولت متحد ملی همچنین اعلام نموده است که اختیار مشروع دارد و خواهان به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین الملل است. این دولت همچنین خواهان دعوت برای شرکت در نشست روز شنبه اندونزی برای آنالیز بحران میانمار است که به میزبانی آ.سه.آن برگزار می گردد.

در همین حال دیده بان حقوق بشر اعلام نموده است که آ.سه.آن متشکل از میانمار باید سریع تر دعوت خود را از مین آنگ هلیانگ، رهبر خونتا پس بگیرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1708

به "پیراهن آبی های میانمار برای آزادی بازداشتی ها و علیه خونتا دست به اعتراض زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیراهن آبی های میانمار برای آزادی بازداشتی ها و علیه خونتا دست به اعتراض زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید