رفتار اروپا منجر به متوقف شدن همکاری میان مسکو و بروکسل شد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی گفت که دلیل تعلیق پروژه های مشترک میان روسیه و اتحادیه اروپا، اعمال تحریم های ضد روسی و رفتار خصمانه بروکسل در برابر مسکو است.

رفتار اروپا منجر به متوقف شدن همکاری میان مسکو و بروکسل شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی که این سخنان را در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه اتریش مطرح می کرد، اضافه نمود: این درست نیست. در گذشته، تعداد زیادی پروژه سیاسی، انسان محبت آمیز و مالی مشترک میان روسیه و اتحادیه اروپا وجود داشت. اما تمامی آنها پس از اتخاذ تحریم های ضد روسی از سوی بروکسل متوقف شد و مصاحبه جای خود را به برخورد خصمانه، اتهامات بی پایه و اساس و راه اندازی کمپین های ضد اطلاعاتی داد.

گفتنی است، در پی برنامه اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست سران این اتحادیه در تاریخ 24 ماه جاری میلادی با موضوع روابط میان بروکسل و مسکو، وزیر خارجه اتریش امروز، طی سخنانی گفت که بروکسل خواهان مصاحبه با روسیه است، اما مسکو مایل به انجام چنین مصاحبهیی نیست.

بر اساس این گزارش، الکساندر شالنبرگ گفت: مسلماً روابط فعلی میان اتحادیه اروپا و روسیه وخیم و تیره است. اتحادیه اروپا خواهان مصاحبه است. ما خواهان کانال هایی برای مصاحبه هستیم.

وی همچنین اضافه نمود: با اینحال، روسیه مشتاق نیست که چنین پیغام ها و سیگنال هایی از جانب مسکو (به سمت اتحادیه اروپا) صادر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1666

به "رفتار اروپا منجر به متوقف شدن همکاری میان مسکو و بروکسل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار اروپا منجر به متوقف شدن همکاری میان مسکو و بروکسل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید