وجود 7 سرجنگلبانی کوچک در جاده کرج - چالوس

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا ابراهیمی صبح دوشنبه در اولین نشست مشترک بخشداری ها و شوراهای حوزه آبخیز استان، گفت: محورهای گفتگوی امروز پنج موضوع گشت و سرکشی، اطلاع رسانی، اطفای حریق، اطلاع رسانی در خصوص اطفای حریق و همچنین آفات و امراض و بیماری های نباتی در جنگل و مرتع است.

وجود 7 سرجنگلبانی کوچک در جاده کرج - چالوس

وی از اهمیت جلب مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف موردنظر در حوزه منابع طبیعی سخن گفت و اضافه نمود: از شیوه حاکمیتی مطلق و نظارت خشک و بی نتیجه ایده آل که در دستگاه های دولتی است باید به سوی مشارکت مردمی حرکت کنیم.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اضافه نمود: دستیابی به راه های دسترسی نقاط صعب العبور در مواقعی ازجمله امدادرسانی برای اطفای حریق و یا حل تصرف اراضی ملی در ارتفاعات اطراف روستایی و دهیاری ها تنها با یاری مسئولان آن نقاط ازجمله بخشداری و شورای روستا امکان پذیر است.

ابراهیمی اضافه نمود: در حال حاضر حدود هفت مورد سرجنگلبانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد که می توانیم آن نقاط را تجهیز نموده و به موقع از آن ها استفاده کنیم.

وی شرح داد: در مشارکت، همیاری و همدلی بخشداری ها و شوراهای حوزه آبخیز با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نباید کوتاهی گردد چون همگی امانت دار این اراضی ملی برای آیندگان هستیم.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: آنچه خیلی خاموش، بی صدا و در یک بازه زمانی طولانی آسیبی جدی به اراضی ملی در مباحثی ازجمله کمیت و کیفیت پوشش وارد می نماید شامل مواردی مانند بیماری های نباتی در سطح جنگل ها و مراتع است.

ابراهیمی تأکید کرد: ما باید در بخش آگاهی و پیشگیری پیشرفت کنیم که این مهم احتیاج به مشارکت مردم دارد و اطلاع رسانی های لازم هم در این خصوص باید انجام گردد؛ چراکه به عنوان نمونه در حوزه دو سد طالقان و امیرکبیر که اجازه سم پاشی نداریم باید آگاه و آگاه باشیم که اقدامات مربوطه تنها به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی کار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 37

به "وجود 7 سرجنگلبانی کوچک در جاده کرج - چالوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 7 سرجنگلبانی کوچک در جاده کرج - چالوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید