واکنش پمپئو به مرگ عامل فرار جاسوسان آمریکایی از ایران

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به مرگ تونی مندز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مراتب صمیمانه ترین تسلیت خود را به خاطر درگذشت تونی مندز به خانواده وی ابراز می دارم. او یک مامور اطلاعاتی فوق العاده بااستعداد بود. خارج کردن آمریکایی ها از جمهوری اسلامی ایران در سال 1980 تنها یکی از موفقیت های بسیار او بود. تونی واقعا یک قهرمان آمریکایی بود.

واکنش پمپئو به مرگ عامل فرار جاسوسان آمریکایی از ایران

به گزارش خبرنگاران، آنتونیو جوزف (تونی) مندز، مامور سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا - سیا - که عملیات نجات 6 دیپلمات آمریکایی از تهران را برنامه ریزی و اجرا کرد در سن 78 سالگی درگذشت. مندز در سال های اخیر به بیماری پارکینسون مبتلا بود و با خودکشی کمکی جان داد.

ظاهراً وی که در سال های پایانی عمر به بیماری پارکینسون مبتلا بود، با رضایت خود و به واسطه اتانازی (خودکشی کمکی)، قید حیات را زد.

لازم به ذکر است در زمان تسخیر لانه جاسوسی، 6 نفر از دیپلمات های آمریکایی به سفارت کانادا در تهران گریختند. به فاصله 2 ماه، تونی مندز که در قالب فیلمساز و با گذرنامه جعلی به ایران سفر نموده بود، این افراد را در قالب شهروندان کانادایی؛ از ایران خارج کرد.

حدود 6 سال پیش، هالیوود با استناد به این ماجرا، فیلم ضد ایرانی آرگو را ساخت که علیرغم دریافت جایزه اسکار، به دلیل جعل تاریخ و تحریف حقایق، مورد انتقاد شدید نهاده شد.

مندز در دفاع از این نسخه جعلی گفته بود: مردم برخورد خودمختارانه هالیوود با حقایق را درک می نمایند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 499

به "واکنش پمپئو به مرگ عامل فرار جاسوسان آمریکایی از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پمپئو به مرگ عامل فرار جاسوسان آمریکایی از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید