ابهام در حضور فیلم اصغرفرهادی در کن 2021

به گزارش دکتر برای تو، تهران (پانا) - فهرست فیلم های حاضر در بخش رسمی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن پنج هفته دیگر روز 27 می و درست پنج هفته پیش از شروع جشنواره در روز ششم ژوییه در سواحل جنوب فرانسه اعلام می گردد.

ابهام در حضور فیلم اصغرفرهادی در کن 2021

به گزارش هنرآنلاین، تیه ری فرمو که مدیر هنری و همه کاره جشنواره فیلم کن است، روز دوشنبه در یک گفتگوی رادیویی جزئیاتی تازه از برنامه های جشنواره سال جاری را گفت و به همه اطمینان داد این دوره در همان زمان مقرر با حضور مهمانان و سینماگران برگزار می گردد و بالا دریافت موج کرونا در اروپا و فرانسه هم نمی تواند برنامه های مدیران کن را به هم بریزد.

سال گذشته قرار بود جشنواره کن به جای ماه می در ماه ژوئن برگزار گردد اما رئیس جمهوری فرانسه دستور داد تمام برنامه های عمومی تا پیش از ژوییه لغو گردد و سازمان دهندگان کن هم جشنواره دوره پیش را با برچسب مجازی و از راه دور صرفا با انتشار فهرست فیلم های برگزیده برگزار کردند. سال جاری با شروع واکسیناسیون کرونا، گرم تر شدن در تابستان و البته سختگیری در اجرای شیوه نامه های بهداشتی به ویژه فاصله گیری انتظار می رود جشنواره کن بدون نگرانی از شیوع کرونا برگزار گردد.

فرمو در بخش دیگر سخنانش از فیلم افتتاحیه کن 2021 رونمایی کرد و لئو کاراکس کارگردان آنت را یک سینماگر مولف و تحسین شده در فرانسه و جهان دانست. به سنت تمام فیلم های شروعگر جشنواره کن، آنت هم همزمان با نخستین نمایش بین المللی در روز افتتاحیه جشنواره در فرانسه اکران عمومی می گردد. سینماهای فرانسه از اکتبر 2020 تعطیل شده اند اما به نظر می رسد با گسترده تر شدن تزریق واکسن درهای تماشاخانه ها از 26 ماه می دوباره باز گردد.

یکی دیگر از خبرهای خوب مربوط به جشنواره کن از زبان مدیر هنری که از سوی رئیس جمهوری فرانسه اعلام عمومی شد. به گفته امانوئل مکرون، ورود گردشگران و مسافران به فرانسه از ماه می به بعد آزاد می گردد و آمریکایی ها هم می توانند با همراه داشتن گذرنامه با مهر واکسن کرونا پس از حدود یک سال وارد مرزهای این کشور شوند. کن از گردشگرپذیرترین شهرهای فرانسه است و بسیاری از مهمانان جشنواره از ایالات متحده به فرانسه می آیند.

تا امروز جز آنت با بازی ماریون کوتیار و آدام درایور که قرار است روز افتتاح جشنواره در ششم جولای روی پرده برود، هنوز حضور فیلمی دیگر در جشنواره کن قطعی نشده است. هر چند مدیر هنری کن پیش تر در یک گفتگوی دیگر از حضور تازه ترین ساخته های وس اندرسن و پل ورهوفن در بخش مسابقه خبر داده بود. گزارش فرانسوی یک کمدی درام آمریکایی آلمانی با بازی فرانسیس مکدورمند است و بندتا یک درام زندگینامه ای. نام هر دو فیلم در فهرست سال گذشته کن به چشم می خورد.

از ایران هم به نظر می رسد بخت حضور و نمایش تازه ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه کن 2021 بیش از دیگران باشد. سه فیلم پیشین فرهادی نخستین بار در جهان در کن رونمایی شدند و انتظار می رود سرنوشتی مشابه هم در انتظار قهرمان باشد. او فیلم نهم خود را با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و دخترش سارینا در شیراز ساخته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1617

به "ابهام در حضور فیلم اصغرفرهادی در کن 2021" امتیاز دهید

1 کاربر به "ابهام در حضور فیلم اصغرفرهادی در کن 2021" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در حضور فیلم اصغرفرهادی در کن 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید