هانی زاده: رسانه های عربستان به دنبال انحراف مطالبات مردمی در لبنان هستند

به گزارش دکتر برای تو، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:دست هایی پشت پرده به دنبال روی کار آمدن دولتی وابسته به عربستان و آمریکاست که در این راستا رسانه های اماراتی و سعودی نیز در انحراف خواست مردم بی تاثیر نیستند.

هانی زاده: رسانه های عربستان به دنبال انحراف مطالبات مردمی در لبنان هستند

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در مورد ناآرامی های لبنان و استقبال کشورهایی چون عربستان و آمریکا از استعفای سعد حریری گفت: نخست وزیر لبنان یکی از مهره های وابسته به عربستان و آمریکاست و با توجه به اینکه در سال 2017 در زمانی که سعد حریری به عنوان نخست وزیر لبنان راهی ریاض شد به دستور بن سلمان دستگیر و برای مدتی بازداشت شد.

وی ادامه داد: لذا به دستور عربستان و شخص ولیعهد این کشور 6 میلیارد از دارایی های حریری در عربستان مصادره شد و این امر سبب فاصله بین نخست وزیر جوان لبنان از عربستان و گرایش به سمت جریان 8 مارس و حزب الله لبنان شد.

هانی زاده گفت: طی دو سال اخیر سعد حریری سعی کرد موضعی متعادل نسبت به حزب الله اتخاذ کند که البته ناخوشایندی عربستان و آمریکا را به دنبال داشت و همین امر سبب قطع یاری های مالی این دو کشور به لبنان شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قطع یاری های مالی به لبنان باعث فشار مالی به این کشور شد و سقف بدهی های دولت حریری به 85 میلیارد دلار رسید گفت: براین اساس دولت نتوانست این بدهی را بازپرداخت کند و تراکم بدهی های خارجی، افزایش نرخ بیکاری تا حدود 37 درصد نارضایتی ها در این کشور را تشدید کرد.

وی اضافه نمود: برهمین اساس بعضی جوانان لبنانی در اعتراض به فساد های موجود مطالبات خود را به کف خیابان ها آوردند و شعار هایی علیه جریان های موجود در لبنان سر دادند.

هانی زاده با اشاره به جهت دهی عربستان و آمریکا و امارات به ناآرامی های لبنان گفت: این کشور ها عوامل خود را وارد تظاهرات مردم در لبنان کردند و این طور وانمود کردند که جریان 8 مارس و حزب الله مقصر این نابه سامانی ها هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در سرانجام با اشاره به شعار های مطرح شده در سطح تظاهرات گفت: این شعار ها سیاسی بوده و ایران و حزب الله را هدف قرار داده بود که این روند نشان دهنده آن است که دست هایی پشت پرده به دنبال سرنگونی دولت سعد حریری و روی کار آمدن دولتی وابسته به عربستان و آمریکاست که در این جهت رسانه های اماراتی و سعودی نیز در انحراف خواست مردم بدون تاثیر نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 511

به "هانی زاده: رسانه های عربستان به دنبال انحراف مطالبات مردمی در لبنان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانی زاده: رسانه های عربستان به دنبال انحراف مطالبات مردمی در لبنان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید