نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند

به گزارش دکتر برای تو، با هدف آنالیز قابلیت های گردشگری اردبیل، نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند.

نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، امروز چهارشنبه 20 آذر ماه 98، استقبال رسمی از نمایندگان سازمان جهانی گردشگری، یونسکو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن تشریفات مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه با ارائه قابلیت های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه گذاری اردبیل، این استان را مقصد امن و ارزان گردشگری در منطقه توصیف کرد.

نادر فلاحی با اشاره به سایت شهر یری با قدمت بیش از 7هزار سال، مجموعه جهانی شیخ صفی، کوه سبلان، خطه زرخیز مغان و سایر جاذبه ها توضیح داد: اردبیل از شمال تا جنوب، روستا به روستا قابلیت های ارزنده ای در مواریث فرهنگی، طبیعی و صنایع دستی دارد.

او اضافه کرد: اردبیل با توجه به موقعیت جغرافیایی، دارای مواهب متعدد و متنوع طبیعی است که در شعاع 70 کیلومتری، می توانیم به دریا، کوهستان، جنگل و دشت دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آب های درمانی در سطح استان و زمستان کم نظیر اردبیل اشاره نمود و گفت: اردبیل با دارا بودن چندین پیست اسکی و قابلیت سرعین در کیفیت و کمیت مراکز اقامتی، می تواند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران زمستانی باشد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل در سال 2023 پایتخت کشورهای عضو اکو خواهد بود، ادامه داد: رویکرد اردبیل در توسعه گردشگری به صورت متوازن و در نسبت با اقلیم و قابلیت های هر منطقه موجب شد تا رونق بوم گردی ها با مصالح بومی هر منطقه و همچنین افزایش سرمایه گذاران در حوزه های مختلف عملیاتی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تجربه پیروز پل معلق مشگین شهر اشاره نمود و گفت: پل شیشه ای هیر، و پل طویل و مرتفع ازناو خلخال، اردبیل را به عنوان استان پل های معلق و گردشگری هیجانی نیز معرفی خواهد نمود.

او به همت مسئولان استانی برای توسعه و رونق گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: تکمیل پروژه قطار اردبیل، تجهیز و برطرف معایب فرودگاه ، چهارخطه کردن راه های مواصلاتی بخشی از نگاه گسترده این استان برای تحقق این هدف است.

فلاحی در انتهای سخنان خود حضور نمایندگان سازمان جهانی گردشگری را مغتنم خواند و گفت: امیدواریم در این پروژه جامع در حوزه گردشگری جهانی، صندلی اردبیل به شکل واقعی خود تبیین گردد.

نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از استقبال و مهمان نوازی استان اردبیل اظهار کرد: این سفر با هدف آنالیز و شناسایی قابلیت های گردشگری اردبیل صورت گرفته است.

مارچلو نوتاریانی گفت: در جهت ورود به اردبیل، کوه هایی که در چشم انداز اردبیل قرار گرفته است ما را در فرودگاه با شگفتی و چشم نوازیی شان استقبال کردند.

نماینده یونسکو گفت: برای دومین بار است که به ایران سفر می کنیم و برای آنالیز نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت های پیش روی این کشور پروژه مهمی را در مقاصد اصلی گردشگری ایران، انجام خواهیم داد.

مهمانان ضمن بازدید از پروژه ها و ظرفیت های گردشگری اردبیل، امشب با فعالان گردشگری و سرمایه گذاران این حوزه ملاقات و گفت وگو خواهند کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 591

به "نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید