نبود اتحادیه باشگاه ها معضل والیبال است، هدف سایپا قهرمانی نیست

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بر این اعتقاد بود که ظرفیت لیگ والیبال ایران 12-14 تیم است اما در مصاحبه ای خبر از 16 تیمی شدن رقابت های لیگ برتر والیبال در فصل جدید داد.

نبود اتحادیه باشگاه ها معضل والیبال است، هدف سایپا قهرمانی نیست

ناصر شهنازی مربی و کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگاران درباره این تصمیم گفت: سالهاست که در مورد قانونمند شدن رقابت های لیگ صحبت می کنم. متأسفانه اساسنامه مسابقات سال به سال دچار تغییرات می گردد و هیچ قانونی در رابطه با سازمان لیگ نداریم. این یکی از معضلات والیبال است.

کارشناس والیبال ادامه داد: هزاران بار مربیان و کارشناسان والیبال در این زمینه صحبت کرده اند که ظرفیت رقابت های لیگ برتر باید با توجه به پتانسیل و بازیکنان والیبال در نظر گرفته گردد. هر سال دچار تغییر و تحولات می شویم و نمی دانیم که این موضوع به سود چه کسانی است. آیا بر اساس منافع و سلایق است؟ نمی دانیم. در هر صورت به قانونمندی لیگ اعتقاد دارم.

شهنازی گفت: صعود و سقوط تیم ها باید قانونمند باشد. برنامه ریزی باید قانونمند صورت گیرد نه اینکه افراد در آن دخیل باشند. تمام اینها بر می گردد به اینکه اتحادیه باشگاه ها نداریم و باشگاه ها تصمیم گیرنده نیستند. در نتیجه شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه باشگاه ها شکل نمی گیرد؟ گفت: یکی از دلایلش این است که بسیاری از تیم ها باشگاه نیستند و به صورت تیمی در رقابت ها حضور دارند و نبود اتحادیه باشگاه ها یکی از مسائل والیبال است.

کارشناس والیبال افزود: رئیس سازمان لیگ مدام تغییر می کند. در نظر خواهی ها همه به دنبال منافع خودشان هستند و منافع کل در نظر گرفته نمی گردد. چند تیمی شدن مسابقات لیگ برتر تصمیمی است که رئیس فدراسیون، آن را اعلام نمود و از باشگاه ها نظرخواهی نشد. در واقع یک تصمیم شخصی است. داورزنی اعلام نمود که نشستی انجام خواهد شد اما بهتر بود قبل از اینکه اظهارنظری کنند، نشست را برگزار می کردند و نظرخواهی انجام می گرفت. این کارها جنبه قانونی ندارد و جنبه شخصی است. امیدوارم روزی برسد که والیبال قانونمند گردد.

شهنازی گفت: زمان انعقاد قراردادها مشخص گردد. امسال بهترین سال بود و برای نخستین بار تیم ها در فروردین ماه به جذب بازیکنان خود پرداختند اما متأسفانه فدراسیون هنوز شکل و برنامه قرارداد بستن با بازیکنان را اعلام نکرده است و یکی دیگر از معضلات می باشد.

سرمربی تیم والیبال سایپا در ادامه درباره هدفگذاری و سیاست باشگاه سایپا نیز افزود: با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در باشگاه رخ داد و هزینه قهرمانی در نظر گرفته شد و در نهایت نیز این هدف محقق نشد امسال سیاست باشگاه سایپا متفاوت است. هدف، بستن تیم خوب با هزینه معقول می باشد. چرا که با توجه به اینکه چند تیم هزینه های بسیاری برای قهرمانی انجام داده اند سیاست باشگاه سایپا طبق صحبت با مدیرعامل، بستن تیمی با جوانان با انگیزه که فعل خواستن را صرف کرده باشند و برای بهترین عملکرد بجنگند، است.

شهنازی در پایان گفت: امسال اصلاً بحث قهرمانی مطرح نیست. فشاری روی تیم نداریم. هدفمان این است از بازیکنان جوان آکادمی باشگاه استفاده کنیم و چرخه بازیکن سازی باشگاه را راه بیاندازیم. امیدوارم با این تصمیم بتوانیم تیمی خوب داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1646

به "نبود اتحادیه باشگاه ها معضل والیبال است، هدف سایپا قهرمانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود اتحادیه باشگاه ها معضل والیبال است، هدف سایپا قهرمانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید