موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد

به گزارش دکتر برای تو، مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: تا به امروز موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است.

موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه مدیر کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه تا به امروز موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار است که صرفا در نشخوارکنندگان کوچک یا دام سبک شامل گوسفند و بز رخ می دهد، ضمن اینکه خوشبختانه این بیماری، بیماری مشترک یا قابل انتقال بین انسان و دام نبوده و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او اضافه نمود: این بیماری های ویروسی واگیر که صرفا نشخوارکنندگان را درگیر می نماید، درمان ندارد و برترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است و به همین دلیل بالغ بر 730 هزار راس دام کوچک در تهران تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و در نتیجه دام های کوچک استان از سطح ایمنی خوب و بالایی برخوردار هستند.

این مقام مسئول در سرانجام درباره دام های عشایر در منطقه لار گفت: در تابستان سال جاری با واکسیناسیون 220 هزار راس دام کوچک، دام های عشایر واکسینه شدند و خوشبختانه از سطح ایمنی مناسبی برخوردار هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1854

به "موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید