معرفی انواع قرص های تاخیری به منظور درمان زود انزالی

به گزارش دکتر برای تو، قرص های تاخیری یکی از روش های موثر در درمان زود انزالی یا انزال زودرس تلقی می گردد. علاوه بر قرص های تاخیری روش های ذهنی و تکنیک های جنسی نیز در درمان زودانزالی موثر است.

معرفی انواع قرص های تاخیری به منظور درمان زود انزالی

زود انزالی یا انزال زودرس چیست؟

خبرنگاران | سرویس سلامت - زود ارضایی یا زود انزالی به مسئله ای گفته می گردد که در آن مرد قبل از آنچه خود و همسرش می خواهند منی از بدنش خارج شده و به انزال برسد. البته درصورتی که این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانی که زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را آغاز کنید و یا زمانی که تازه رابطه جنسی را آغاز نموده اید، رخ دهد، می گردد به آن زود انزالی گفت. روش های مختلفی در درمان زودانزالی معرفی شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

عوامل تاثیرگذار بر روی زود انزالی

چندین عامل برروی انزال تاثیر می گذارد به همین دلیلبهترین درمان انزال زودرس یا زود ارضایی ترکیبی از درمان های ذهنی، درمان دارویی و تکنیک های جنسی می باشد و نباید به استفاده از قرص های تاخیری اکتفا کرد. در ادامه داروهای خوراکی و غیرخوراکی موثر در درمان انزال زودرس معرفی خواهد شد.

هیچ دارویی به طور خاص از طرف سازمان غذا و دارویی ایالات متحده (FDA) برای درمان زود ارضایی تایید نشده است، با اینحال می توان از داروهای مختلف برای درمان این مشکل استفاده نمود. داروهای مهارنماینده انتخابی بازجذب سروتونین (و داروهای ضدافسردگی حاوی تاثیرات مشابه SSRI (SSRI از همه پیروز تر می باشند. علاوه بر قرص های تاخیری از کرم های بی حس نماینده که حاوی بی حس نماینده های موضعی هستند نیز می توان در برخی از موارد استفاده نمود.

درمان زود انزالی با استفاده از قرص های تاخیری

  1. مهارنماینده های انتخابی بازجذب سروتونین

این نوع داروها یکی از انواع قرص های تاخیری بوده که از آنها برای افزایش طول رابطه جنسی و درمان زود انزالی استفاده می گردد. تاثیرات جانبی مهارنماینده های انتخابی بازجذب سروتونین یک از موارد تاثیرگذار بوده و هنگام انتخاب آن ها به عنوان داروی تاخیری باید به این تاثیرات جانبی توجه نمود. این تاثیرات جانبی شامل عوارض روانی و عصبی، واکنش های پوستی، اثرات آنتی کولینرژیک، نوسان در وزن بدن، تداخلات دارویی و تاثیرات جانبی جنسی بجز انزال زودرس همچون کاهش میل جنسی و یا اختلال نعوظ می باشند. از جمله داروهای مهارنماینده انتخابی بازجذب سروتونین موارد زیر می باشند.

  • پاروکستین (Paroxetine)

داروی پاروکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می گردد از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص های تاخیری تا 3 هفته بعد از آغاز مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین گردد.

  • سرترالین (Zoloft)

داروی سرترالین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. محتمل است، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از آغاز مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین گردد.

  • سیتالوپرام (Celexa)

همانند داروی سرترالین، داروی سیتالوپرام نیز یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که از آن برای درمان زود انزالی استفاده می گردد. احتمالا بهبود حاصل از این قرص های تاخیری تا 3 هفته بعد از آغاز مصرف خود را نشان نمی دهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین گردد.

  • فلوکستین (Fluoxetine)

در درمان زودانزالی عملکردی مشابه با قرص های تاخیری پاروکستین، سرترالین و سیتالوپرام دارد.

  1. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای

داروهایی که علائم مشابهی همچون داروهای SSRIدارند، از قبیل برخی از انواع خاص داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای ( (TCAsرا می توان به عنوان داروی درمان زود انزالی استفاده نمود. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای که بیشتر از بقیه در زمینه درمان زود انزالی بر روی آن تحقیق شده است کلومیپرامین بوده که شاید بیشتر از خیلی از داروهای SSRI برای این منظور مفید باشد.

  1. مهارنماینده فسفودی استراز نوع 5

در برخی از تحقیقات سیلندافیل و سایر مهارنماینده هایفسفودی استراز نوع پنج (PDE5) همچون تادالافیل به همراه داروهای SSRI تاثیرات بهتری نسبت به استفاده مطلق از مهارنماینده انتخابی بازجذب سروتونین داشته اند. لازم بذکر است، استفاده از دو دارو عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف فقط یک دارو می تواند به همراه داشته باشد. یکی از این مهارنماینده ها قرص تاخیری سیلدنافیل با نام تجاری ویاگرا (Sildenafil ,Viagra, Revatio) است که جهت درمان اختلال در نعوظ و افزایش فشار خون شریانی ریوی مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص اثر شل نمایندگی عضلات کورپوس کارورنوسوس و تجمع خون در سینوزوئیدها و در نهایت erection را در پی دارد.

و اما سوالی که برای بیشتر درخواست نماینده های قرص ها و داروهای تاخیری به وجود می آید این است که چه قرص هایی در داروخانه ها موجود هستند؟ آیا این داروها در دسترس عموم قرار می گیرند؟ برای آشنایی با انواع قرص های تاخیری موجود در داروخانه ها به لینک زیر مراجعه فرمایید.

درمان زودانزالی با استفاده از داروهای موضعی

  1. داروهای بی حس نماینده موضعی

کرم ها و داروهای بی حس نماینده موضعی قادر به کاهش حساسیت و تحریک پذیری آلت بوده و باعث تاخیر در انزال می شوند. این کرم ها از کم خطرترین داروهایی هستند که برای درمان زود ارضایی مصرف می شوند. در صورتی که مصرف نماینده حساسیت خاصی به این داروها نداشته باشد، عوارض جانبی سیستمیک کمی در پی دارند. لیدوکائین و پریلوکائین 2.5 درصد از جمله داروهای بی حس نماینده موضعی می باشد..

عوارض مصرف قرص های تاخیری برای درمان زودانزالی

استفاده از قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی رفتن سراغ ساده ترین راه برای حل این مشکل است و همواره ساده ترین راه درمان بهترین راه درمان نیست. بدون شک استفاده از قرص های تاخیری برای درمان مسائل جنسی عوارض زیادی در پی خواهد داشت و بزرگترین مشکل آن این است که پس از قطع مصرف این داروها مشکل زودانزالی با شدت بیشتر سراغ مصرف نماینده خواهد آمد. از عوارض مصرف قرص های تاخیری می توان به اختلال پرپاپیسم یا نعوظ مانا، تغییر در دید و از دست دادن شنوایی اشاره داشت.

قرص تاخیری وگادول چیست؟

قرص تاخیری وگادول Vega-Dol نام تجارتی مخدر ترامادول در کشور هندوستان می باشد که با اسامی دیگر مانند Veldrol و وکتادول VICTADOL و مشابه آن بر روی اینترنت به فروش می رسد. درواقع قرص ترکیبی وگادول همان ترامادول است که در داروخانه ها هم موجود است. این قرص از ترکیب ترامادول با سیلدنافیل که ماده ای بسیار خطرناک است تهیه می گردد. قرص ترکیبی وگادول (سیلدنافیل و ترامادول) حاوی 100 میلی گرم سیلدنافیل و 50 میلی گرم ترامادول است. فروشندگان این محصول در خصوص طریق مصرف وگادول ادعای مصرف یک نصف قرص برای 50 دقیقه دیر انزالی می نمایند اما باید بدانید که اصولاً دارویی به نام وگادول به صورت رسمی وجود ندارد و توسط هیچ ارگانی تأیید شده نیست. داروی وگادول یک مارک تجاری است که یک شرکت تحت نام وگادول فراوری می نماید.

به طور کلی توجه داشته باشید که بهترین راه درمان زود انزالی انجام ورزش های مرتبط مثل تمرینات کیگل و درمان های روانشناسی و فکری است و استفاده از قرص های تاخیری درمانی موقتی و نسبتا خطرناک به شمار می رود.

منبع: setare.com
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1428

به "معرفی انواع قرص های تاخیری به منظور درمان زود انزالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع قرص های تاخیری به منظور درمان زود انزالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید