محققانی چینی دارویی برای کوتاه کردن دوره درمان کرونا فراوری کردند

به گزارش دکتر برای تو، گروهی از دانشمندان یک مرکز تحقیقات ژنتیک در پایتخت چین از فراوری دارویی خبر دادند که می تواند به کوتاه شدن دوره درمان بیماری کووید-19 یاری کند.

محققانی چینی دارویی برای کوتاه کردن دوره درمان کرونا فراوری کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، سنی شی مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن اعلام نمود که دانشمندان این مرکز تحقیقاتی دارویی را برای کوتاه تر کردن دوره درمان بیماری کووید-19 و افزایش ایمنی کوتاه مدت بدن افراد در برابر ویروس کرونا ساخته اند.

مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن درباره این داروی جدید به خبرنگاران گفت: این دارو تنها پس از 5 روز نتایج مثبتی را بر موش های آزمایشگاهی آلوده به ویروس کرونا نشان داده و برنامه ریزی برای آزمایش کردن این دارو بر روی انسان به سرعت در جریان است.

به گفته این دانشمند چینی، داروی مذکور بر پایه پادتنی که از 60 بیمار بهبودیافته از کووید-19 به دست آمده، ساخته شده است و نتایج آزمایش اولیه آن روز یکشنبه در نشریه علمی Cell منتشر شده است.

مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن ابراز امیدواری نموده است که با توجه به اینکه فرآیند کشف و فراوری واکسن یک فرآیند طولانی است، داروی ساخته شده توسط محققان این مرکز حداکثر تا اواخر امسال میلادی برای استفاده عموم مردم آماده گردد و بتواند روشی سریع و کارآمد برای مهار کرونا باشد.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری کووید 19 که سازمان بهداشت دنیای (WHO) آن را بیماری همه گیر دنیای اعلام نموده است، تا به امروز در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره های مختلف دنیا شیوع یافته و بالغ بر 320 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 2019 تا به امروز حدود 5 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1026

به "محققانی چینی دارویی برای کوتاه کردن دوره درمان کرونا فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققانی چینی دارویی برای کوتاه کردن دوره درمان کرونا فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید