قرار بود شبکه HD تلویزیون، ویژه گردشگری باشد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر روز یکشنبه در دانشکده خبر حضور یافت و با دانشجویان این دانشکده صحبت کرد.

قرار بود شبکه HD تلویزیون، ویژه گردشگری باشد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

در این نشست که مدیران گروه های مختلف دانشکده خبر نیز حضور داشتند، به بیان بعضی دیدگاه های خود در حوزه دنیاگردی و میراث فرهنگی پرداختند.

مسعود سلطانی فر در این برنامه سئوالی را بیان کرد و از دانشجویان پرسید که چطور می توان از ظرفیت های موجود برای تبلیغات دنیاگردی استفاده کرد و بتوان در زمینه توسعه دنیاگردی و جذب دنیاگردان داخلی و خارجی پیروز بود؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه نمود: ما برای توسعه دنیاگردی در بیان کردن توانمان در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی که به هم پیوسته هستند، به دنبال ابزارها و امکانات رسانه ای جدید بوده ایم برای اینکه دنیاگردی داخلی و خارجی را توسعه دهیم. پیشنهادات متفاوتی به ما شد. با مسئولین صدا و سیما و شبکه های مختلف جلسه برگزار کردیم. جناب آقای ضرغامی گفتند ما می توانیم شبکه ای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه دنیاگردی استفاده گردد اما هم اکنون این شبکه به شبکه HD تغییر داده شده است. پیشنهاد دیگر شبکه شما و بخش هایی از شبکه یک، سه و شش بود. همچنین آقای صوفی آن موقع به ما گفتند که 27 شبکه رادیویی وجود دارد و می تواند یک شبکه نیز به دنیاگردی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بعضی معتقد بودند که مردم از شبکه های ماهواره ای نیز استفاده می نمایند. بنابراین یکی از راه ها، تبلیغات دنیاگردی در شبکه های خارجی مانند یورو نیوز و ... است. حتی می توان از ظرفیت شبکه های ایرانی نیز استفاده کرد. بعضی دیگر نیز پیشنهاد استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی را دادند و تعدادی دیگر اعلام کردند که می توان روزنامه یا چند سایت دنیاگردی مرتبط و غیر مرتبط تشکیل داد. ما اکنون پایگاه CHTN و بولتن ویژه برای مسئولین عالی رتبه را با تیتراژ 400 نسخه داریم تا بتوان ذهن مسئولان را نسبت به موضوع دنیاگردی حساس کرد. اکنون از این بولتن ویژه 9 شماره چاپ شده است. نشریه داخلی نیز در حال چاپ است که اخبار و اطلاعات فعالیت های سازمان را انعکاس می دهد. من همین جا از شما دانشجویان سئوال می پرسم که چطور می توان از شبکه های ماهواره ای، داخلی، تلویزیونی و ... برای بیشتر بیان کردن دنیاگردی استفاده کرد.

در ادامه این برنامه احمدی افزادی، رئیس دانشکده خبر از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و پیشنهاد داد و گفت: حدود 15 میلیون وبگرد داریم که در فضای رسانه ای کشور به حساب نمی آیند. بیشترین افراد، دانشجویان همین دانشگاه هستند. شما می توانید تلویزیون اینترنتی داشته باشید. به این ترتیب نیروهای تولیدگر شناسایی می شوند و فضای مجازی نیز فعال خواهد شد. این موضوع هیچ تناقضی با شرایط صدا و سیما ندارد. ضمن اینکه می توان از ظرفیت موجود در دانشکده خبر نیز استفاده کرد.

در ادامه این نشست فانیان، مدیر گروه تلویزیون دانشکده نیز گفت: اکنون مستند ایران برای 31 استان تهیه شده و تنها پکیجی است که می توان برای معرفی جاذبه ها ارائه کند منتهی این یک مستند کافی نیست.

دانشجوی دیگری در رشته خبرنگاری بین المللی گفت: در این دانشکده انجمن دنیاگردی داریم و بعضی از فعالیت های دنیاگردی را در آن انجام می دهیم. شما به عنوان معاون رئیس جمهور دستتان برای دریافت مشاور باز است.

کمانه به انعقاد تفاهم نامه برونسپاری دانشکده خبر و مجموعه های وابسته تاکید نمود و گفت: شما موانع قانونی برای دریافت 30 مشاور برای 30 مدیرکل استان تان ندارید. اکنون همه مدیرکل های استانی یک مشاور و مدیر روابط عمومی دارند ولی ما بازخورد چندانی از آنها نمی بینیم.

معینی یکی از اساتید این دانشگاه نیز به بیان جمله کوتاه اکتفا کرد و گفت: شما برای معرفی دنیاگردی می توانید از رسانه ها بهره ببرید ولی این کار ماست نه کار شما.

دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بین المللی دیگری نیز که خود در هتل فرودگاهی حضرت امام (ره) مشغول به کار شده، گفت: باید سفر رفتن را به مردم آموزش دهیم حتی می توان سال دنیای برای شخصیت هایی مانند ابوالحسن خرقانی برگزار کرد که هم با دنیاگردی موضوعیت دارد و هم می توان به وسیله آن دنیاگرد جذب کرد.

در این برنامه یکی از عکاسان مستند اجتماعی نیز گفت: عکس های بزک نموده و دروغ زیادی درباره ایران و جاذبه هایش داریم. می توان با رویکرد واقع گرایانه مجموعه عکس هایی را ارایه کرد که دنیا را تکان دهد و در قالب کتاب برای مراکز اطلاع رسانی ارائه گردد. متاسفانه اکنون بسیاری از عکاسان به دنبال اسم هستند ولی دنیا به رویکرد عکاس جایزه می دهد. اکنون بسیاری از جهانگرد هایی که به ایران می آیند بهتر از عکاسان ایرانی عکس می گیرند. ما نباید به او عکس دروغ بدهیم. طرحی مانند طرح امروز خلیج فارس بسیار خوب است ولی از این نوع طرح ها در کشور کم اجرا می گردد.

عکاس دیگری به مشکل دریافت عکس در بناهای تاریخی اشاره نمود و گفت: زمانی که وارد مجموعه های تاریخی می شویم، مسئولان این بناها، سه پایه و دوربین را از ما می گیرند. در همین حال سلطانی فر مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی دستور داد تا نامه ای نوشته تا مشکل دریافت عکس در بناهای تاریخی برطرف گردد، سپس ادامه داد: هر روز برای من بولتن های زیادی می آید حتی حدود 13-12 سایت و خبرگزاری برایم در روز چندین پیامک می فرستند که من در زمان مقتضی و بیشتر در طول جهت آنها را رصد می کنم ولی همه مسئولین واقعا نمی توانند که همه خبرها و همه بولتن ها را رصد نموده و آنها را بخوانند.

وی گفت: اکنون می توانید به وسیله google earth خانه تان را پیدا کنید ولی در بسیاری از اماکن نظامی و انتظامی، عکاسی ممنوع است در حالی که می توان به وسیله همین google earth آنها را به صورت آنلاین مشاهده کرد. بعضی اوقات ممکن است که عکسبرداری از اشیاء به سلامت آن شی آسیب بزند؛ اینها موارد کلان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 966

به "قرار بود شبکه HD تلویزیون، ویژه گردشگری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار بود شبکه HD تلویزیون، ویژه گردشگری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید