عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می گردد

به گزارش دکتر برای تو، یک متخصص عفونی گفت: احتمال بروز پیک نو کرونا به علت سهل انگاری مردم وجود دارد.

عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می گردد

جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، در خصوص احتمال بروز پیک تازه کرونا به علت سهل انگاری مردم اظهار کرد: با توجه به فرایند نزولی آمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور و بعلاوه خلوت شدن نسبی مراکز درمانی و کاهش تعداد تخت های اشغال شده در سطح بیمارستان ها که به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون با حجم بالا در زمان کوتاه، شاهد سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و ... هستیم.

میرزایی ادامه داد: این عادی انگاری ها قطعا می تواند منجر به بروز موج تازهی از بیماری کووید 19 در سطح کشور بگردد و مردم نباید صرفِ واکسینه شدن، از رعایت اصول بهداشتی غافل بشوند.

او گفت:در کشور ما و سایر کشورها، جمعیت قابل توجهی هنوز واکسینه نشده اند، این امر باعث می گردد که ویروس کرونا در سطح جامعه همچنان در گردش باشد. با توجه به تغییر شکل و جهش های ویروس؛ مجددا با افزایش آمار مبتلایان و در پی آن با افزایش آمار مرگ و میر روبرو خواهیم شد.

میرزایی در خصوص کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به وسیله مردم، توضیح داد: مدتی است که شاهد حضور و تجمع گسترده مردم در فضا های بسته و محیط های عمومی هستیم، بعلاوه استفاده از ماسک هم کمرنگ شده است زیرا مردم با تصور ایمنی کامل به علت دریافت واکسن از ماسک استفاده نمی نمایند.

او اضافه کرد: این عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به افزایش مبتلایان و بستری ها در چند روز اخیر منجر شده است و متاسفانه شاهد افزایش آمار بستری ها در سطح بیمارستان ها هستیم.

میرزایی گفت: توصیه بنده به همه هموطنان این است که تا ایمنی کامل جامعه و واکسینه شدن 80 درصد مردم، از حضور در فضا های عمومی و تجمع در مکان های بسته و بدون تهویه پرهیز نمایند و همچنان به استفاده از ماسک در فضا های عمومی مداومت داشته باشند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1860

به "عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید