دانشگاه علمی کاربردی زمان اتمام دروس عملی را اظهار داشت

به گزارش دکتر برای تو، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: باید تا اواسط آبان ماه امسال تمام بخش های عملی دروس در دانشگاه ها به انتها رسیده باشد.

دانشگاه علمی کاربردی زمان اتمام دروس عملی را اظهار داشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در امسال نیمی از حاضران در آزمون سراسری کشور اقدام به انتخاب رشته نموده اند و این امر نشان می دهد که گرایش افراد به سمت آموزش های مهارتی افزایش یافته و تا به امروز 95 هزار نفر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور ثبت نام داشته اند.

امید ادامه داد: در واقع هر ساله با وجود کاهش تعداد افراد شرکت کننده در آزمون سراسری، تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی 10 تا 15 درصد افزایش یافته است، چراکه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه می توانند به سرعت جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه از 75 درصد دانش آموختگان این دانشگاه 40 درصد در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی بکارگیری می شوند که این عدد در دانشگاه های نظری به رقم بسیار کمتری می رسد، گفت: در حال حاضر 600 مرکز جامع علمی و کاربردی در کشور فعالیت دارد که دانش آموختگان آن به سرعت جذب بازار کار می شوند و حتی بعضی از شرکت های عظیم کشور خواستار و متقاضی دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه هستند که نشان از توانمندی این دانشگاه در آموزش های مهارتی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های دانشگاه به شکل مجازی در نیم سال گذشته، گفت: 109 هزار کلاس در سطح دانشگاه برگزار می گردد که باید به سرعت در فضای مجازی ادامه می یافت که با وجود بعضی مسائل این کار به انجام رسید. در نیم امسال نیز شرایط بسیار بهتر است و به سرعت خود را با شرایط تطبیق دادیم به طوری که در حال حاضر با وجود اینکه بیش از یک هفته از شروع مهر می گذرد میزان حضور دانشجویان در کلاس های مجازی مطلوب است.

امید تاکید نمود: باید تا اواسط آبانماه امسال تمام بخش های عملی دروس در دانشگاه ها به انتها رسیده باشد تا اگر در اواخر پاییز و زمستان با مشکل جدی در موضوع ویروس کرونا، آنفلوآنزا و دیگر بیماری های فصلی روبرو شدیم تحصیل دانشجویان با وقفه و تعویق روبرو نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1248

به "دانشگاه علمی کاربردی زمان اتمام دروس عملی را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علمی کاربردی زمان اتمام دروس عملی را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید