طرح ملی شهر خلاق باید سمنان را به مرکز سفال هنری ایران تبدیل کند

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت ها و اقدامات در سمنان ،به نام شهر خلاق سفال باید منجر به شناخته شدن سمنان به نام مرکز سفال هنری ایران گردد.

طرح ملی شهر خلاق باید سمنان را به مرکز سفال هنری ایران تبدیل کند

فرشید فلاح 28 اردیبهشت ماه در نشست شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری شهر خلاق در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان اضافه نمود: سمنان در رقابتی فشرده سال جاری به نام شهر خلاق صنایع دستی با موضوع سفال معرفی شده است و دستیابی به این صندلی مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و فشرده همراه ارائه طرح های ابتکاری و خلاقانه است.

وی با بیان اینکه از بین 360 شهر کشور پس از داوری 90 شهر به نام شهرهای خلاق در رشته های مختلف انتخاب و معرفی شده اند اضافه نمود: سمنان هم به همراه 6 شهر دیگر شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی را تشکیل می دهند.

فلاح اضافه نمود: در این نشست ها باید تصمیم گیری گردد که برای ترویج سفال، اقتصاد سفال، فعالیت های آموزشی سفال، تدوین اطلاعات هنرمندان فعال در رشته سفال، حفظ حقوق معنوی هنرمندان و ... چه فعالیت ها و اقداماتی باید انجام گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت های اجرا شده در عرصه جشنواره مرکز کتاب و تشکیل بیش از 100 نشست، مشارکت و همکاری گسترده دستگاه های عضو ستاد، مردمی بودن فعالیت ها و اتحاد بین دستگاه های مختلف اضافه نمود: این اقدامات و فعالیت ها می تواند برترین الگو برای برنامه شهر خلاق باشد تا به نتایج مطلوب و موثری در این عرصه همبرسیم.

فلاح خواهان ثابت بودن نمایندگان دستگاه های اجرایی و فرهنگی عضور شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری شهر خلاق همچون طرح مرکز کتاب شد و اظهار داشت: تمام این برنامه و اقدامات باید با این هدف غایی باشد تا در مورد سفال هنری سمنان به مرکز سفال ایران شناخته گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شهر خلاق یکی از برنامه های جهانی سازمان فرهنگی اجتماعی یونسکو و از ساسله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و نمایندگانی از میراث فرهنگی، دانشگاه سمنان، شهرداری، شورای شهر، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و ... حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1751

به "طرح ملی شهر خلاق باید سمنان را به مرکز سفال هنری ایران تبدیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ملی شهر خلاق باید سمنان را به مرکز سفال هنری ایران تبدیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید