طرح محور گرد شگری جد ید سروستان راه اندازی می گردد

به گزارش دکتر برای تو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین پوراسد امروز 24 دی ماه 1399 اظهار کرد: با اجرای طرحی که در دستور کار واقع شده است مبنی بر احیای جاد ه قد یم د سترسی به این کاخ ساسانی، تحولی شگرف د ر رونق گرد شگری این شهرستان صورت می گیرد .

طرح محور گرد شگری جد ید سروستان راه اندازی می گردد

او اضافه نمود: اتصال بافت قد یمی شهر سروستان و محله شیخ یوسف به مجموعه جهانی کاخ ساسان و روستای نظرآباد ، باعث کوتاه تر شد ن و اختصاصی شد ن راستا جاده از 15 کیلومتر به 7 کیلومترمی گردد ، همچنین استفاد ه از چشم اندازهای طبیعی و عبور از بین باغات پسته و زیتون هم زیبایی د یگری است که باعث چشم نوازی گرد شگران می گردد .

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سروستان اد امه د اد : با توجه به قرار گیری این شهرستان د ر مجاورت جاد ه اصلی که از شیراز به بند رعباس، کرمان و سیرجان می رسد حتی امکان اتصال مجموعه جهانی کاخ ساسان به مجموعه میمند شهربابک کرمان مهیا می گردد.

پور اسد با اشاره به رونق گرد شگری کشاورزی د ر سروستان گفت: گرد شگری کشاورزی، حس تجربه ای متفاوت د ر نقاط کمتر دیده شده و زندگی با طبیعت د ر روستاها و مزارع کشاورزان است، جوامع کوچک به این نتیجه رسیده اند که حضور گرد شگر می تواند به اقتصاد صنایع روستایی اعم از کشاورزی، د امد اری، محصولات هنرهای سنتی و صنایع د ستی آن ها جانی د وباره بخشد .

او د رباره دیگر ظرفیت های گرد شگری سروستان گفت: سروستان از جمله شهرستان هایی است که از جاذبه های تاریخی و طبیعی، چشمه ها و چشمه سارها، مناطق نمونه گرد شگری، روستاهای هد ف گرد شگری و باغات، مناطق نمونه گرد شگری و روستاهای هد ف گرد شگری و همچنین د ریاچه برخورد ار است.

پوراسد د ر رابطه با احیای چشمه آب گرم مهارلو و ایجاد مجموعه ویژه گرد شگری د ر مجاورت آن نیز گفت: منطقه مهارلو یکی از هفت منطقه برتر گرد شگری کشور و مهم ترین جاذبه طبیعی این شهرستان است؛ برای این منطقه هم به د نبال جذب و رایزنی با سرمایه گذار هستیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1452

به "طرح محور گرد شگری جد ید سروستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محور گرد شگری جد ید سروستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید