ضرورت تعامل ایران و اندونزی برای برقراری صلح و آرامش

به گزارش دکتر برای تو، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و دسرا پرچایا مدیر کل آسیا، اقیانوسیه و آفریقا و رئیس اندونزیایی کمیته مشورتی سیاسی ایران و اندونزی ملاقات کردند.

ضرورت تعامل ایران و اندونزی برای برقراری صلح و آرامش

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و دسرا پرچایا مدیر کل آسیا، اقیانوسیه و آفریقا و رئیس اندونزیایی کمیته مشورتی سیاسی ایران و اندونزی در دیدار بعد از ظهر امروز خود بر ارتقاء همکاریهای مالی و تجاری در کنار همکارهای بسیار خوب و سازنده دو کشور در زمنیه سیاسی در چارچوب دو و چندجانبه تاکید نمودند.

مرتضی سرمدی در این دیدار که بعد از برگزاری هفتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در محل وزارتخارجه انجام شد، با برشمردن تشابهات و زمینه های بسیار همکاری دو کشور، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت و فرایند رو به رشد روابط دوجانبه در 3 سال گذشته، با توجه به نامتناسب بودن حجم مبادلات با زمینه و پتانسیل های فراوان فیمابین دو کشور برای همکاری، گفت بایستی از کلیه ظرفیت ها برای افزایش سطح مبادلات تجاری و بازرگانی و ارتقاء همه جانبه روابط دو کشور بزرگ اسلامی بهره برداری کرد.

وی با اشاره به چالشهای موجود در دنیا اسلام و مناطق خاور میانه و شرق آسیا، بر ضرورت تعامل و رایزنی و اقدام مشترک دو کشور بزرگ اسلامی برای برقراری صلح و آرامش در مناطق یادشده با توجه به نگاه اعتدالی و اسلام رحمانی حاکم بر دو کشور تاکید نمود.

دسرا پرچایا نیز در این دیدار از حضور و مشارکت ایران در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در زمان ریاست اندونزی و همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از نامزدی اندونزی در مجامع بین المللی بویژه عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 613

به "ضرورت تعامل ایران و اندونزی برای برقراری صلح و آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تعامل ایران و اندونزی برای برقراری صلح و آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید