مهم ترین تغییرات جام جهانی بسکتبال 2019

به گزارش دکتر برای تو، جام جهانی بسکتبال 2019 با سه تغییر مهم به میزبانی چین برگزار می گردد.

مهم ترین تغییرات جام جهانی بسکتبال 2019

به گزارش خبرنگاران و به نقل از موندو دپورتیوو، جام دنیای بسکتبال 2019 چین نهم شهریو شروع می شود. این رقابت ها نسبت به دوره قبلی که در سال 2014 به میزبانی اسپانیا برگزار گردید چند تغییر قابل توجه داشته است.

جام دنیای بسکتبال همواره هر چهار سال یک بار برگزار می شود اما این دفعه پنج سال از آخرین دوره گذشته است. این اتفاق به تصمیم فیبا (فدراسیون دنیای بسکتبال) برمی شود. این سازمان یک سال بازی ها را به تعویق انداخت تا با جام دنیای فوتبال همزمان نباشد. دلیل این کار سود بیشتر و افزایش مخاطب بود. جام های دنیای فوتبال و بسکتبال از سال 1970 تا سال 2014 در یک سال برگزار می شدند. از این به بعد مسابقات دوباره هر چهار سال انجام خواهند شد و دوره بعدی به میزبانی فیلیپین، ژاپن و اندونزی در سال 2023 خواهد بود.

دیگر تغییر مهم نسبت به دوره های اخیر افزایش تعداد تیم های شرکت نماینده است. در جام دنیای پیش رو 32 تیم به رقابت خواهند پرداخت اما در دوره گذشته تنها 24 تیم حضور داشتند. این تغییر با بعضی نقدها همراه شد. این افراد معتقد بودند سطح بازی ها کاهش پیدا می نماید. با این حال افزایش تعداد تیم ها باعث می شود کشورهای بیشتری این مسابقات را پیگیری نمایند، به جذابیت رقابت ها می افزاید و در آمد بیشتری به دست خواهد آمد.

برای جام دنیای چین نحوه صعود متفاوت بود و به جنجال پنجره های فیبا معروف شد. تیم های مختلف دنیا برای کسب سهمیه در دو سال اخیر به رقابت پرداختند. در سال های 2017 و 2019 تیم ها در دو رقابت مختلف (بازی ها به صورت دوره ای برگزار می شد) در هر قاره بازی کردند تا 31 سهمیه تعیین شود. اروپا 12 نماینده، آمریکا 7، آفریقا 5 و آسیا و اقیانوسیه 7 تیم در جام دنیای دارند. تیم سی و دوم چین میزبان است.

به گزارش خبرنگاران، ایران در این رقابتها با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 288

به "مهم ترین تغییرات جام جهانی بسکتبال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین تغییرات جام جهانی بسکتبال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید