خوش سفر ترین مردم جهان

به گزارش دکتر برای تو، مردمی که همواره در سفرند

امروزه مسافرت رفتن از هر زمان دیگری آسانتر شده است اما همه مردم مانند هم نیستند و بعضی علاقه بیشتری به سفر دارند. فکر می کنید چه کسانی بیشتر سفر می نمایند؟ هندی ها؟ کلمبیایی ها؟ استرالیایی ها یا مصری ها؟ یک سری قوائد کلی وجود دارد: مردم کشورهای کوچک نسبت به مردم کشورهای بزرگ بیشتر به خارج سفر می نمایند، مردم کشورهای مرفه هم تمایل بیشتری به سفر دارند و زود به زود مسافرت می فرایند، مردم کشورهای جزیره ای با احتمال کمتری به سفرهای خارجی می فرایند و بیشتر سفرهای آن ها داخلی است. فکر می کنید خوش سفرترین مردم جهان از کدام کشورها هستند؟ با خبرنگاران همراه باشید.

خوش سفر ترین مردم جهان

اندونزی

اندونزی ها بیشتر از اینکه به خارج از کشور بروند در داخل کشور خود مسافرت می نمایند و در مقابل هر سفر داخلی فقط 0.03 سفر خارجی انجام می دهند. درک این موضوع که چرا مردم اندونزی بیشتر در حال گشت و گذار در کشور خود هستند چندان سخت نیست چون اندونزی کشوری است که 17,508 جزیره دارد و تنوع زیستی در آن حیرت آور است.

چین

چینی ها مسافرانی افسانه ای هستند، چه بازرگانان زمان های دور چین که با قایق دریا ها را طی می کردند و چه گروهای جهانگردی 50 نفره که با تورهای اتوبوسی کشورهای مختلف را میگردند. علی رغم تعداد بسیار زیاد گردشکران چینی که در سراسر دنیا دیده می شوند اما بیشتر مسافرت های آن ها داخلی است. با آثار تاریخی باستانی این کشور و آب و هوای متنوع آن چرا مسافرت های داخلی انجام ندهند؟

برزیل

مثل اندونزیایی ها و چینی ها، برزیلی ها هم بیشتر مسافرت های داخلی انجام می دهند. مردم کشور در حال توسعه برزیل تشنه مسافرت هستند و از خوش سفرترین مردم دنیا می باشند .

سنگاپور

طبق نظر مجله فوربز، سنگاپور تاثیرگذارترین شهر آسیا و یکی از ثروتمندترین و مهمترین منطقه ها است. به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای دنیا شهروندان این کشور 80 برابر بیشتر از سفرهای داخلی سفرهای خارجی انجام می دهند. به علت نقش این کشور به عنوان یکی از قطب های تجاری آسیا بسیاری از مردم سنگاپور که معمولا دستمزدهای بالایی هم دارند اغلب برای تجارت به کشورهای خاورمیانه و اروپایی سفر می نمایند.

ایتالیا

ایتالیا کشوری است که خیلی از مردم آرزوی دیدنش را دارند، سواحل نیلگون مدیترانه، غذاهای افسانه ای و تاریخ پربار آن کشوری پررونق را شکل داده است. بیشتر سفرهای مردم این کشور داخلی است اما مردم ایتالیا هم مثل دیگر اروپاییانی که دستمزد بالایی دارند در سفرهای اروپایی هم زیاد دیده می شوند.

مکزیک

مردم مکزیک بیشتر از دیگر کشورهایی که تا به امروز گفتیم سفرهای داخلی انجام می دهند. تاریخ فرهنگی بلند این کشور که موسس خیلی از تمدن ها بوده نقش مهمی را در مسافرت های داخلی زیاد در این کشور بازی می نماید. بقیه ملت ها هم به فرهنگ زنده مکزیک و جاذبه های فرهنگی مهم این کشور پی برده اند بطوریکه سالانه نزدیک 30 میلیون جهانگرد دارد و دهمین کشور از نظر تعداد جهانگرد است.

هلند

هلند که خیرترین مردم دنیا را دارد بیشتر از کشوهای دیگر به موسسات خیریه یاری می نمایند، بیشتر مردم هلند (و تقریبا همه جوانان زیر 30 سال) مسلط به زبان انگلیسی هستند که این باعث می گردد بتوانند به راحتی سفر نمایند. هلند با اینکه کشور کوچکی است اما مسافرت های داخلی هم مثل مسافرت های خارجی در آن رونق دارد و هر نفر حداقل یک سفر داخلی یا خارجی را در سال انجام می دهد.

ژاپن

،ژاپنی ها هم مردمی مسافرت دوست هستند و به علت تاریخ بلند و محصور بودن کشورش در آب، بیشتر سفرهای داخلی انجام می دهند. هر شخص 2.3 بار در سال به مسافرت می رود که 2.2 آن داخلی است. ژاپن با کوه ها، آتش فشان ها، سواحل و کلانشهرهای خود جاذبه های زیادی برای شهروندان خود دارد.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2030

به "خوش سفر ترین مردم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش سفر ترین مردم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید