ضرورت بالا بردن سواد زیست محیطی جوانان، وزارت ارشاد از انتشار کتابهای زیست محیطی حمایت کند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، دکتر معصومه ابتکار پیش از ظهر یکشنبه در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست که در پارک پردیسان برگزار گردید، اضافه کرد: امروزه کتاب های مختلفی در زمینه اقتصاد محیط زیست روانشناسی محیط زیست حقوق محیط زیست و فرهنگ محیط زیست چاپ و منتشر شده اما با توجه به تخریبی که در محیط زیست کشور اتفاق افتاده انتشار این کتاب ها بایستی به شکل جدی تری دنبال گردد.

ضرورت بالا بردن سواد زیست محیطی جوانان، وزارت ارشاد از انتشار کتابهای زیست محیطی حمایت کند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از انتشار کتاب های زیست محیطی به زبان های مختلف ضروری دانست چراکه محیط زیست را یک مقوله جهانی مطرح نمود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به شعار نمایشگاه مطبوعات در امسال با عنوان آزادی مسئولانه گفت: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این شعار بسیار پررنگ بوده و امیدواریم روز به روز شاهد رشد و اعتلای این شعار باشیم.

ابتکار توضیح داد: هنوز عده ای تصور می نمایند با روش های سخت افزاری می توان مسائل فرهنگی را رفع کرد اما به نظر می رسد ایران با داشتن فرهنگی کهن می تواند به اتکا به آن مسائل زیست محیطی را رفع نموده و جامعه ای فرهنگی و پیشرفته داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروزه زندگی ایرانیان با محیط زیست متاسفانه سازگاری کمی دارد لذا مسائلی برای بشر به وجود آمده که همین موضوع ضرورت پرداختن به مقوله بالا بردن سواد زیست محیطی را دو چندان می نماید که یکی از مهمترین عناصر در این خصوص توجه به کتاب های زیست محیطی است.

ابتکار یادآور شد: نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست اولین گام در راستای ایجاد فرهنگ کتابخوانی محیط زیستی است و امیدواریم در سال های آینده با همکاری مجامع بین المللی بتوانیم این جشنواره را در سطوح جهانی برگزار کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز راه زیادی برای فعالان عرصه فرهنگ در مورد مسائل زیست محیطی در پیش است گفت: حمایت سازمان های مرتبط می تواند در هموار کردن این راه نقش بسزایی داشته باشد که در این بخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی می کنیم.

ابتکار با اشاره به ضرورت تحول در حوزه محیط زیست، گفت: یکی از مهمترین عواملی که نقش بسزایی در این تحول ایفا می نماید کتاب است چرا که کتاب، مخاطبان خود را پیدا نموده و اثر بلند مدت و جاودانه بر افراد می گذارد.

وی با اشاره به اینکه مقوله کتاب برای بچه ها بایستی جدی گرفته گردد و به موضوع کتابخوانی در جامعه توجه بیشتری گردد تاکید نمود: با توسعه دنیای مجازی عده ای تصور می کردند که کتاب صندلی خود را از دست خواهد داد اما این گونه نشد و کتاب همیشه می تواند یکی از زمینه های رشد و تعالی فکری برای بچه ها و عاملی جهت ارتقای سطح تفکر و هوشمندی جامعه باشد.

ابتکار به نقش آموزش و پرورش در افزایش ساعات مطالعه در بین دانش آموزان اشاره نمود و اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی های فرهنگی می تواند در این خصوص نقش جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 782

به "ضرورت بالا بردن سواد زیست محیطی جوانان، وزارت ارشاد از انتشار کتابهای زیست محیطی حمایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بالا بردن سواد زیست محیطی جوانان، وزارت ارشاد از انتشار کتابهای زیست محیطی حمایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید