شی: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می دهد

به گزارش دکتر برای تو، رییس جمهوری چین در بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به صورت ویدیو کنفرانس و با میزبانی روسیه برگزار گردید، گفت: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می دهد.

شی: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می دهد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شی جین پینگ که روز سه شنبه از پکن در این نشست سخن می گفت، با اشاره به کوشش های کشورش برای دستیابی به واکسن کرونا توضیح داد: چین مایل است فعالانه احتیاج کشورهای دیگر به واکسن را در نظر بگیرد و این واکسن را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دوستی و حسن نیت لازمه تعامل و همکاری میان همسایگان است، اظهار کرد: همکاری سودمند متقابل باید جایگزین بازی های با مجموع صفر گردد.

رییس جمهوری چین با اشاره به نقش و اهمیت سازمان همکاری شانگهای در شکوفایی کشورهای عضو گفت: کشورهای عضو باید اقدامات عملی تری را برای ارتقا جامعه ای با آینده مشترک بشر انجام دهند.

شی تاکید نمود: بین تمدن ها خوب و بد وجود ندارد تنها، تفاوت و ویژگی وجود دارد باید ضمن یاری به آموزش و هم آموزی بین تمدنها، افزایش حسن همجواری و دوستی بین کشورها، پایه افکار عمومی برای توسعه سازمان همکاری شانگهای در راستای تحقق توسعه دراز مدت را تحکیم کنیم.

رییس جمهوری چین با یاداوری اینکه چندجانبه گرایی انتها یکجانبه گرایی را شکست خواهد داد اظهار کرد: ما باید با اقدامات عملی ضمن اجرای چندجانبه گرایی و بهبود مدیریت دنیا، از نظم و ترتیب بین المللی دفاع کنیم.

وی گفت: باید با اصرار بر اصول مشورت مشترک، ایجاد مشترک و بهره برداری مشترک، بر حل امور دنیای به وسیله مشورت کشورها، مشارکت در برقراری نظام مدیریت دنیای و بهره مند شدن مردم کشورهای دنیا از نتایج توسعه حمایت کنیم.

شی گفت: کشورش قاطعانه مخالف دخالت نیروهای خارجی به بهانه های واهی در امور داخلی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است.

وی تاکید نمود: توسعه واقعی، توسعه همه جانبه، خوب و پایدار است ما باید با اصرار بر آرمان توسعه توام با نوآوری، هماهنگی سبز، بهره برداری مشترک و گسترش فضای همکاری عملی، به احیای مالی و بهبود زندگی مردم یاری کنیم.

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به صورت مجازی و با میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ساعاتی پیش شروع شد.

این سازمان، 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. بعدها، هند و پاکستان نیز به این سازمان پیوستند. کشورهای ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس هم اعضای ناظر این سازمان هستند.

در نشست امروز ضمن بحث و آنالیز شرایط فعلی و چشم اندازهای توسعه همکاری سازمان همکاری شانگهای، سران کشورهای شرکت نماینده با گفتگو و سخنرانی، مهم ترین موضوعات سیاسی، مالی و امنیتی منطقه ای و بین المللی را آنالیز و تبیین می نمایند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1318

به "شی: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید