شمال می روید به مهمانی نیلوفرها بروید ، تالاب نیلوفر آبی ؛ بزرگترین تالاب محدوده شهری مازندران اینجاست

به گزارش دکتر برای تو، تالاب نیلوفر آبی بابل در استان مازندران لحظات متفاوتی برای گردشگران رقم خواهد زد. اگر به شمال کشور می روید این تالاب را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

شمال می روید به مهمانی نیلوفرها بروید ، تالاب نیلوفر آبی ؛ بزرگترین تالاب محدوده شهری مازندران اینجاست

خبرنگاران: تالاب نیلوفر آبی حیدر کلا در کمربندی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران قرار گرفته است. این تالاب یکی از بزرگترین تالاب های محدوده شهری استان مازندران با وسعت 34 هکتار است که آب کشاورزی 3 منطقه حیدر کلا، حاجی کلا و حمزه کلا را تامین می نماید. تالاب نیلوفر آبی بابل از رودخانه آقارود و انشعابات آن تغذیه می گردد.

تالاب نیلوفر آبی حیدر کلا با دارا بودن موقعیت مناسب زیست محیطی مکان بسیار خوبی را برای گردشگری ایجاد نموده است به طوری که در تمام فصول سال به ویژه از ابتدای تیر ماه تا اواسط مهر ماه پذیرای گردشگران است.

اگر به شمال کشور و استان مازندران می روید نیلوفرهای آبی را نباید فراموش کنید. حرکت با قایق های پدالی و تماشای گونه های کمیاب پرندگان در یک غروب زیبا، لحظات بسیار متفاوت و زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. امکان ماهیگیری نیز به صورت تفرحی در این تالاب وجود دارد که این تفریح نیز برای گردشگران حال و هوای خاصی دارد.

قایق پدالی و پارویی، اسب و درشکه، دوچرخه، سرویس های بهداشتی و سایر خدمات رفاهی و تفریحی برای آسایش گردشگرانی که به این تالاب می آیند فراهم است.

تالاب حیدرکلا به سبب دارا بودن مناظر طبیعی و گونه های کمیاب پرندگان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی می تواند منافع مالی برای مردم داشته باشد.

نیلوفر آبی یکی از نمادهای ملی ایران نیز به شمار می آید و در سنگ نگاره های پارسه (تخت جمشید) دیده می گردد. در کرمانشاه نیز سرابی به نام سرآب نیلوفر وحود دارد.

عکاس: احسان فضلی اصانلو | ایرنا

منبع: چمدان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 258

به "شمال می روید به مهمانی نیلوفرها بروید ، تالاب نیلوفر آبی ؛ بزرگترین تالاب محدوده شهری مازندران اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال می روید به مهمانی نیلوفرها بروید ، تالاب نیلوفر آبی ؛ بزرگترین تالاب محدوده شهری مازندران اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید