سگ ها مبتلایان کووید19 را با دقت 94درصد شناسایی می نمایند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می دهد عفونت کووید 19 بوی متمایزی دارد که سگ های آموزش دیده با دقت 94 درصد می توانند آن را ردیابی نمایند.

سگ ها مبتلایان کووید19 را با دقت 94درصد شناسایی می نمایند

این یافته ها که هنوز توسط محققان دیگر آنالیز نشده، با توجه به پژوهش های صورت گرفته روی 6 سگی است که بیش از 3500 نمونه بوی اهدایی از سوی سازمان سلامت انگلیس را آنالیز کردند.

این سگ ها توانستند نمونه های مربوط به افرادی را ردیابی نمایند که هرچند به کووید 19 مبتلا بودند اما نشانگرهای بیماری در آنها رصد نشده بود. علاوه بر آن سگ ها قادر به مبتلایانی بودند که بار ویروس کرونا در بدن آنها پایین بود.

همچنین این حیوانات قادر به شناسایی عفونت های ناشی از شاخه ای از ویروس کرونا هستند که تابستان گذشته در انگلیس شیوع یافته بود.

پروفسور جیمز لوگان رئیس بخش کنترل بیماری دانشکده LSHTM لندن و رهبر این پژوهش می گوید: این امر نشان می دهد سگ ها قادر به شناسایی انواع مختلف کووید هستند.

در این میان تحلیل های اولیه با استفاده از مدل سازی نشان می دهد 2 سگ می توانند 300 مسافر هواپیما را در 30 دقیقه برای ابتلاء به ویروس کرونا آنالیز نمایند. در مرحله بعد افرادی که توسط سگ ها شناسایی می شوند، می توانند با انجام تست PCR از ابتلاء به کووید 19 اطمینان حاصل نمایند.

محققان معتقدند با یاری سگ های آموزش دیده و تاییدیه تست PCR می توان میزان شناسایی مبتلایان به کووید 19 را 2 برابر کرد و به این ترتیب از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1705

به "سگ ها مبتلایان کووید19 را با دقت 94درصد شناسایی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ ها مبتلایان کووید19 را با دقت 94درصد شناسایی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید