سه مشکل اساسی بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/گیلان رئیس اداره منابع آب (آب منطقه ای) بندر مرزی آستارا گفت: کمبود مصالح، اعتبار اقتصادی و تملک نشدن اراضی، سه مشکل اساسی پروژه سد لاستیکی ملاهادی آستارا بزرگترین سد لاستیکی کشور است.

سه مشکل اساسی بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

آرش سیف اللهیان در جریان بازدید از سد لاستیکی خانه های آسیاب که بروی رودخانه ملاهادی در حال احداث است، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه سد لاستیکی آستارا با بدنه RCC و روکش CPC یا بتن مسلح با ارتفاع 10 متر از فراز کف رودخانه تا بالای تاج به روی رودخانه ملاهادی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه حجم مخزن این پروژه 720 هزار مترمکعب است، ادامه داد: این حجم آب برای شرب و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: حجم آب شرب حدود 150 تا 200 لیتر بر ثانیه می تواند دبی آب مورد احتیاج برای 100 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست، آب شرب بیش از 15 روستا و قسمتی از آب شرب شهر آستارا را تأمین کند.

سیف اللهیان سه مورد کمبود مصالح، اعتبار اقتصادی و تملک اراضی را از مسائل اساسی این پروژه بیان کرد و شرح داد: پروژه مصالح مناسب برای بتن را ندارد و اگر این معضل بدین شکل بماند، سرعت اجرای پروژه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سه قطعه زمین برای تملک مشخص تکلیف نشده است، یادآور شد: باید در حداقل ترین زمان ممکن این موضوع مرتفع گردد.

رئیس اداره منابع آب آستارا در انتها به اعتبار این پروژه اشاره نمود و شرح داد: وزارت نیرو از اعتبارات ملی رقمی معادل 150 میلیارد ریال را برای احداث سازه سد اختصاص داده است و برای احداث راه دسترسی و پل برآورد اعتباری جدید احتیاج است.

وی در بخش انتهای سخنان خود افزود: جهت تأمین و یاری آب شرب روستاهای مدنظر و شهر آستارا باید احداث خط انتقال آب از اولویت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1027

به "سه مشکل اساسی بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه مشکل اساسی بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید