سریال های تلویزیونی مارول از بدترین تا بهترین

به گزارش دکتر برای تو، دنیای سینمایی مارول با پخش سریال های تلویزیونی نو در دیزنی پلاس با سرعت خوبی در حال توسعه است. در ابتدا سریال های تلویزیونی از طریق تلویزیون مارول تولید شده و فقط دارای ارتباطاتی با مجموعه ی فیلم ها بودند. سریال های تلویزیونی نو دیزنی پلاس متفاوت هستند و از طریق خود استودیو مارول تولید شده اند و تاثیری مستقیم بر روایت اصلی فیلم های مارول دارند.

سریال های تلویزیونی مارول از بدترین تا بهترین

سریال شاهین و سرباز زمستان موجب راه اندازی کاپیتان آمریکا 4 شد و سم ویلسون، نقش کاپیتان را بازی کرد و هم چنین در فصل اول سریال لوکی، جاناتان میجرز معرفی شد که در فیلم آینده مرد مورچه ای و زنبورک ایفای نقش خواهد کرد.

مارول پیش از هر چیز یک استودیوی فیلم سازی است و در نتیجه آن ها این مجموعه های تلویزیونی را به نام فیلم های شش ساعته تلقی می کنند. هر چند در فرایند سریال ها تعدادی اشتباه رخ داده اما آن ها هنوز با استقبال طرفداران و منتقدان روبرو می شوند. استودیوی مارول با سریال وانداویژن و کسب 23 نامزدی جایزه امی در سال 2021، تاریخ ساز شد.

3. شاهین و سرباز زمستان

  • کارگردان: کاری اسکوگلند
  • بازیگران: سباستین استن، آنتونی مکی
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.4 از 10

شاهین و سرباز زمستان یک سریال با ایده و کیفیتی مطلوب است. این مجموعه با بازی سم ویلسون و سباستین استن در نقش سرباز زمستان، به بررسی عواقب ناشی از نبرد تانوس پرداخت و پایان، شاهین نقش خود را به نام کاپیتان آمریکای نو قبول کرد. این درام جاسوسانه که از لحاظ سبک شبیه فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان است، شاهین را به یک ماجراجویی جهانی فرستاد، چرا که او و همراهانش تلاش کردند گروهی از تروریست ها را شکست دهند.

داستان سریال به واسطه چند طرحی بودن کمی تضعیف شد. پاور بروکر بیش از حد نشانه گذاری شده بود و بیشتر بینندگان به محض ورود شارون کارتر به صحنه واقعیت را کشف کردند. پیام های سیاسی سریال خیلی خوب پرداخته نشده بود و بحث سر این بود که آیا تلاش برخی صحنه های سریال برای نشان دادن نژادپرستی سیستمی به هدف رسیده است یا خیر. گروه فلگ نامشرز هم خیلی کارایی نداشتند. مارول در ابتدا آن ها را احساسی نشان داد و سپس آن ها عملی شرورانه انجام دادند که به نوعی دور از شخصیت اولیه شان بود. هم چنین به نظر می رسید که کارلی مورگنتاو به دلیل این که مارول هیچ طرح و برنامه ای برای او نداشت، کشته شد.

با وجود تمام این نقدها، شاهین و سرباز زمستان یک سریال فوق العاده است. عملکرد بازیگران و مخصوصا دو بازیگر اصلی عالی بود و با بازنگری سریال می بینیم که روایت آن به اندازه کافی خوب است.

2. لوکی

  • کارگردان: کیت هرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، سوفیا دی مارتیتو، اوون ویلسون
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز راتن تومیتوز: 85 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.8 از 10

تام هیدلیستون پس از وقایع انتقام جویان: بازی پایانی به نام خدای شرارت برگشت. در آن جا، انتقام جویان ناخواسته یک شاخه از جدول زمانی ایجاد کرده بودند که در آن لوکی پس از نبرد نیویورک در سال 2012 فرار کرد و این نسخه از لوکی از طریق سازمان واریانس زمانی دستگیر شد. مورد جالب این بود که هیدلستون با سیلوی همکاری کرد و پایان قدرت واقعی پشت تاج و تخت سازمان واریانس زمانی را کشف کردند و چندجهانی نو مارول را راه اندازی نمودند.

سریال لوکی خالی از عیب نیست و دارای مسائل چشم گیری است و برخی از عناصر طرح کاملا کارساز نیستند، از جمله این که چرا رابطه عاشقانه لوکی و سیلوی در قسمت 4 باعث وقوع یک واقعه نکسوس در دنیایی شد که در شرف نابودی بود. متاسفانه در پایان سریال شاهد چیز جالبی از لحاظ طرح نیستیم و لوکی در سریالی که اساسا مختص به خودش است، با معرفی کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز، تحت الشعاع قرار می گیرد.

با این حال، لوکی فوق العاده لذت بخش است و به ویژه پویایی بین هیدلستون و دی مارتینو کاملا عالی است. این سریال واقعا مانند یک سفر به دنیای پر رمز و راز مارول با پیچ و خم های بی تعداد است. این مجموعه پتانسیل ارائه ایده های زیادی را دارد که می تواند مارول را بیشتر از این توسعه دهد.

1. وانداویژن

  • کارگردان: مت شکمن
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8 از 10

این مجموعه با بازی الیزابت اولسن در نقش واندا مکسیموف و پل بتانی در نقش ویژن پخش شد. این سریال، تا به امروز، خلاقانه ترین سریال تلویزیونی مارول در دیزنی پلاس است، از این نظر که بیش از هر چیز دیگری یک کمدی ابرقهرمانی است. مفهوم اصلی به خوبی کنترل شده و بینندگان در ابتدا مانند واندا در مورد آن چه اتفاق می افتد. گیج می شوند و به تدریج واقعیت را می فهمند. تمام داستان اصلی واندا در واقع بازنگری می شود و او دوباره به نام جادوگری تعریف می شود که در آینده مارول، جایگاه خاص خودش را دارد. جدا از همه این ها، می توان گفت که سریال دیالوگ های به جا و مناسب و تاثیرگذار و موسیقی متن فوق العاده ای دارد که نامزد دریافت جایزه امی شده است.

وانداویژن اولین تولید تلویزیونی استودیو مارول بود و این راستا را آغاز کرد. تا به امروز هیچ یک از مجموعه های تلویزیونی دیزنی پلاس به کیفیت آن نبوده اند اما واقعیت این است که تازه روزهای اول این ماجراجویی را آغاز کرده ایم و استودیو مارول از اشتباهات خود یاد می گیرد و این بدان معناست که سریال های تلویزیونی مارول در آینده حتی بهتر می شوند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1738

به "سریال های تلویزیونی مارول از بدترین تا بهترین" امتیاز دهید

1 کاربر به "سریال های تلویزیونی مارول از بدترین تا بهترین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال های تلویزیونی مارول از بدترین تا بهترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید