رشد 60 درصدی صادرات تسلیحات نظامی بغارستان به غرب آسیا

به گزارش دکتر برای تو، درگیری های نظامی در خاورمیانه موجب شده است تا میزان صادرات تسلیحات بلغارستان طی سال 2016 میلادی با رشد 60 درصدی روبرو گردد.

رشد 60 درصدی صادرات تسلیحات نظامی بغارستان به غرب آسیا

با تور مالزی و سنگاپور از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که درگیری های خاورمیانه موجب رشد فزاینده صادرات سلاح های بلغارستان طی سال 2016 میلادی شده است.

این گزارش اضافه نمود، صادرات تسلیحات نظامی بلغارستان در سال 2016 میلادی با رشد 60 درصدی روبرو شده و به بالاترین سطح خود از زمان سرانجام کمونیسم رسیده است.

بلغارستان که در زمینه فراوری سلاح های سبک و تسلیحات و مهمات با استایل شوروی سابق تخصص دارد، طی سال 2016 میلادی بیش از یک میلیارد یورو تسلیحات نظامی صادر نموده است، این رقم در سال 2015 میلادی به 642 میلیون یورو و در سال 2014 میلادی به 402 میلیون یورو رسیده است.

عراق و عربستان سعودی بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی بلغارستان بوده اند و پس از این دو کشور امارات متحده عربی، افغانستان، کرواسی، آذربایجان، هند، مصر و روسیه قرار داشته اند.

البته کارشناسان بر این باورند که بسیاری از تسلیحات صادراتی بلغارستان و سایر کشورها به منطقه، در نهایت به سوریه و یمن صادر شده است و در بسیاری از موارد این سلاح ها توسط عربستان سعودی مجددا به گروه های مسلح در سوریه و یمن صادر شده است.

نتایج آنالیز صورت گرفته توسط یک سازمان تحقیقاتی بریتانیایی در سال 2014 میلادی نشان می دهد که یک چهارم تسلیحات و مهمات مورد استفاده توسط تروریست های داعش در عراق و سوریه، در بغارستان فراوری شده است.

وزارت اقتصاد بلغارستان که مجوز صادرات تسلیحات نظامی را می دهد، به این مساله اشاره نموده است که دولت صوفیه هیچ نقشی در صادرات مجدد تسلیحات بلغارستان به سایر کشورها ندارد.

به اعتقاد کارشناسان نظامی، سلاح های فراوری بلغارستان گران قیمت نبوده و به آسانی می توان از آنها استفاده کرد.

در دوران کمونیسم بلغارستان هر سال بیش از 800 میلیون دلار سلاح به رژیم های مورد حمایت شوروی سابق و جنبش های خاورمیانه و آفریقا صادر می کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 668

به "رشد 60 درصدی صادرات تسلیحات نظامی بغارستان به غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 60 درصدی صادرات تسلیحات نظامی بغارستان به غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید