راهنمای سفر به هائیتی

به گزارش دکتر برای تو، سفر به هائیتی

اگر فکر می کنید که احتیاج به یک سفر بدون دغدغه در کشوری با آب و هوای معتدل و ساحلی دارید، هائیتی یکی از بهترین انتخاب های موجود برای شما در میان کشورهای جهان می تواند باشد. اما شما برای مسافرت به این کشور ساحلی در کنار دریای کارائیب، دقیقا به چه اطلاعاتی احتیاجمندید تا سفری خاطره انگیز داشته باشید؟ با خبرنگاران در ادامه همراه باشید تا با هم مروری بر راهنمای سفر به هائیتی داشته باشیم.

راهنمای سفر به هائیتی

هائیتی

هائیتی کشوری ساحلی است در جزیره هیسپانیولا که از طرف شمال با اقیانوس اطلس و از جنوب با دریای کارائیب همسایه است و بیشتریت، آن را به زیبایی سواحلش می شناسند. بیشتر از دو سوم مردم هائیتی، کشاورز هستند و مهم ترین کالای صادراتی آن، قهوه است. طبیعت کشور هائیتی بر روی ارتفاع است و به دلیل وجود همین ارتفاع، از شر گرمای جان کاه در امان است و آب و هوایی معتدل دارد. سواحل زیبای هائیتی، از زیباترین و مجذوب کننده ترین جاذبه های کشور هائیتی است و بیشترا این کشور را با جاذبه هایش می شناسند. مرکز هائیتی، شهر پورتو پرنس است و جمعیتی 10 میلیون نفره دارد. زبان رسمی این کشور، فرانسوی و کریول هائیتی است و واحد پولی آن، گورد است البته، دلار آمریکا نیز در آن بسیار رایج است و پذیرفته می گردد. بیشتر جمعیت این کشور را سیاهپوستان تشکیل می دهند. این کشور، نخستین کشوری بود که در آمریکای لاتین و در حوزه دریای کارائیب، به استقلال رسید. در این اواخر، بسیاری از سرمایه گذاران مختلف جهانگردی و گروه های هتلی، برای سرمایه گذاری بر روی صنعت جذب توریسم، به این کشور سفر می کنند وباعث پیشرفت این کشور در امر جهانگرد شده اند. این کشور بعد از بلایای اقتصادی و طبیعی که از سر گذراندند، احتیاج به حضور سرمایه گذاران داشته و هنوز هم دارد. در حالی که نام هائیتی در فکر بیشتر مخاطبین با زلزله سال 2010، عجین شده است، اما پس از بازسازی هایی که در آن در حال انجام است، دیدن فرهنگ و زندگی شبانه و جاذبه های شگفت انگیز معماری و طبیعی هائیتی، خالی از لطف نیست و تجربه سفر خوبی را به شما می دهد. بنا به پیشنهاد مسافران دیگر، برای سفر به هائیتی بهتربن شکل مسافرت به صورت گروهی و یا جفت جفت است. از قلم نیاندازید که در هنگام عکاسی از هائیتی، اگر سوژه شما آدم ها بودند، حتما از آن ها اجازه بگیرید و بدون اطلاع قبلی آنان هرگز از آنان عکاسی نکنید. همچنین بهتر است در هنگام سفر به هائیتی، از بردن طلا و جواهر و اوراق بهادار و همچنین پول بسیار زیاد خودداری کنید.

تاریخ و فرهنگ هائیتی

کلمب اسپیسنیاولا، هائیتی را در سال 1492 کشف کرد، اما در سال 1697 نیرو های اسپانیا، وارد این کشور شدند و اختیار امور را در دست گرفتند. پس از آن ها هم فرانسوی ها وارد این کشور شدند و هائیتی را قسمتی از مستعمره خود، قرار دادند. در اواخر قرن هجدهم، تقریبا نیم میلیون نفر از بردگان هائیتی شورش کردند و منجر به استقلال هائیتی در سال 1804 شد. برای بسیاری از مورخان، قرن 20 برای هائیتی،قرن اتفاقات سخت و ناگوار بوده است. فرهنگ هائیتی، یکی از غنی ترین فرهنگ ها در حوزه دریای کارائیب در زمینه علوم دینی، موسیقی، هنر و آشپزی است و از این نظرها بسیار قوی است.امروزه هنرهای هنری هائیتی، به ویژه نقاشی ها، با مجموعه داران سراسر جهان محبوب هستند.

ویزا

شما برای سفر به هائیتی احتیاج به رفت و آمدهای طولانی و زیاد به سفارت این کشور را ندارید و تنها با خرید بلیط به مقصد این کشور و رزرو هتل، می توانید بدون ویزا و فقط با همراه داشتن مدارک شناسایی خود به این کشور سفر کنید.

جاذبه های جهانگردی هائیتی

دو تا از جاذبه های با شکوه معماری در هائیتی، قصر سنسوچی (Sans-Souci) که به کاخ ورسای کارائیب معروف است و دیگری قلعه سیتا دله لا فریره (Citadelle la Ferriere)، بزرگترین قلعه موجود در کارائیب است. هر دو این قلعه های به شهر کپ هائیتن، دومین شهر بزرگ مارائیب، نزدیک هستند. بازار پورتو پرنس، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در هائیتی است که در آن هر چه که بخواهید را پیدا می کنید. به قول خودمان از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد در این بازار هست. یکی از محصولات جالب این بازار، بسته بندی میوه های مذهبی به خصوص، توت است! از جاذبه های طبیعی هائیتی نیز می توانیم از دریاچه اوتانگ سوماتره (Étang Saumâtre) که دریاچه ای بزرگ با آب شور و تمساح و فلاگینگوهای زیبا است بروید و یا به باسینس بلو (Bassins Bleu)، سه استخر طبیعی آبی عمیق با آبشارهای دیدنی و مجذوب کننده، بروید. در این میان، سواحل هائیتی یکی از مهم ترین جاذبه های کشور هائیتی است، هائیتی با دارا بودن ساحل لابادی(Labadee)، در نزدیکی کپ هائیتن، برای مقاصدی چون شنا و غواصی و همچنین حمام آفتاب گرفتن، بسیار مناسب است. در نزدیکی ژاکل، سواحل سفید شنی مانند، سیوادیر پلاژ (Cyvadier Plage)، بانیس (Bains)، کایس (Cayes)، جاکمل (Jacmel)، تی مولاج هائیتی (Ti-Mouillage.Haiti)، قرار گرفته است.

هتل ها و استراحتگاه ها

بیشتر هتل های هائیتی در پورتو پرنس و یا در نزدیکی آن قرار دارند. مرکز تفریحی به نام پیتونویل (Petionville)، مکانی لوکس است که در خود مجموعه هایی چون هتل مجلل و مجهز، مراکز خرید، رستوران های مختلف با غذاهای محلی و بین المللی، کافه های مختلف، گالری های هنری و مراکز تفرحی و بهداشتی و آرایشی مختلف را در خود، جای داده است. در یک از سواحل پورتو پرنس در ساحل کالیکو، یک باشگاه ساحلی بسیار مجهز، نزدیک به یک سال است که در حال فعالیت است.

رستوران ها و غذاهای هائیتی

میراث غذایی فرانسوی ها در هائیتی به طور چشمگیری در غذاهای این کشور، منعکس می گردد. تاثیر فرهنگ های غذایی آمریکای جنوبی، فرانسوی و خود کشور هائیتی را می توان در شکل طبخ و بافت غذایی هائیتی به وضوح دید. غذاها، معمولا در ظروف محلی سرو می شوند. از غذاهای معروف محلی هائیتی می توان به توپ خمیر ماهی؛ گریوت، یا گوشت خوک سرخ شده؛ و تاس، و یا بوقلمون در سس ماریناد تند، اشاره کرد. یکی از رستوران های مشهور و بین المللی هائیتی، رستوران های بزرگ مجموعه پیتونویل اشاره کرد که در آن، رستوران هایی با غذاهای فرانسوی، کارائیب، آمریکایی و محلی ارائه می گردد.

رویدادها و جشنواره های هائیتی

بزرگترین جشنواره هاوائی در ماه فوریه برگزار می گردد. در زمان برگزاری این جشنواره، شهر پورتو پرنس، شهری پر از موسیقی، رژه های رنگارنگ، پر از پایکوبی و پر از آواز می گردد. بعد از کارناوال هم، جشن های رارا که یک نوع جشنواره موسیقی از میراث فرهنگی وودو است، برگزار می گردد.

منبع:tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2018

به "راهنمای سفر به هائیتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به هائیتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید