رابطه آموزش و کاهش آمار پسماند ، باب الرضا پیشگام در فرهنگسازی

به گزارش دکتر برای تو، رشد جمعیت مساوی است با رشد پسماند و زباله هایی که مسائل زیست محیطی بسیاری به همراه دارد. تنها راه کاهش اثرات تخریبی پسماند هم بازیافت و تفکیک آنها از مبدا است.

رابطه آموزش و کاهش آمار پسماند ، باب الرضا پیشگام در فرهنگسازی

به گزارش خبرنگاران، به گفته کارشناسان، بین آموزش و فرهنگسازی و تفکیک زباله از مبدا رابطه معناداری وجود دارد. مدیریت شهری منطقه 15 سال هاست به اهمیت این موضوع پی برده و برای کاهش اثرات زیانبار پسماندها بر محیط زیست تهران آموزش بازیافت را از مدارس، مساجد و سراها آغاز نموده است. آنطور که هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه می گوید، کارگاه های آموزش آشنایی با مباحث بازیافت به صورت مستمر در 10 ماه گذشته در باب الرضای مرکز در حال برگزاری است.

او به سایر اقدامات حوزه مدیریت پسماند اشاره می نماید و می گوید: با برنامه ریزی های اجرا شده برای آموزش شهروندی، کارشناسان ما به واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و ... می روند و به گروه های هدف؛ بچه ها، جوانان و بزرگسالان تفکیک از مبدا، کاهش حجم فراوری و .. را آموزش می دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه می نماید: برپایی گلماند، ورزش ماند، پلاسکوماند، پسماندمارکت ، سرگرمی ماند و هایپرماند در بوستان گلگشت ناحیه 2، بوستان فجر ناحیه 5 و بوستان نرگس ناحیه 6 از اقدامات نوین اداره مدیریت پسماند در جلب مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک و کاهش پسماند است که منافع مالی، بهداشتی و زیست محیطی زیادی برای شهر دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2227

به "رابطه آموزش و کاهش آمار پسماند ، باب الرضا پیشگام در فرهنگسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه آموزش و کاهش آمار پسماند ، باب الرضا پیشگام در فرهنگسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید