ملاقات نماینده ویژه آمریکا با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش دکتر برای تو، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض مرکز عربستان سعودی سفر و با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد.

ملاقات نماینده ویژه آمریکا با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیم لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض با نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد.

الحجرف در این ملاقات با نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن طی شش سال گذشته، گفت که نقش آمریکا برای اعمال فشار بر حوثی ها جهت ورود به فرایند سیاسی مهم است.

بنابر گزارش وبگاه الخلیج اونلاین، در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس آمده است که دو طرف در این ملاقات کوشش های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن را آنالیز کردند.

سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به ریاض در راستای سفر منطقه ای او در هفته جاری با هدف فعال سازی فرایند صلح در یمن است.

الحجرف روز سه شنبه نیز در ریاض با هانس گراندبرگ فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن ملاقات و درباره کوشش های این سازمان برای حل بحران یمن گفت وگو کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2058

به "ملاقات نماینده ویژه آمریکا با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده ویژه آمریکا با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید