در اتاق شماره 6 این آسایشگاه روانی چه می گذرد؟

به گزارش دکتر برای تو، فرزاد سهرابی کارگردان نمایش اتاق شماره 6 درباره ویژگی های این اثر نمایشی و نقش تهیه کننده و کارگردان هنری در این نمایش توضیحاتی ارائه داد.

در اتاق شماره 6 این آسایشگاه روانی چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگاران، فرزاد سهرابی کارگردان نمایش اتاق شماره 6 که به تازگی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است درباره این اثر نمایشی گفت: اتاق شماره 6 از داستانی به همین نام نوشته آنتوان چخوف برداشت شده و راجع به اتفاقاتی است که در اتاق شماره 6 یک آسایشگاه روانی رخ می دهد و تمرکز اصلی داستان بر رابطه 2 شخصیت اصلی به نام دکتر آندره یفیمیچ و بیماری با نام ایوان گروموف واقع شده است.

  • نمایش های روی صحنه| از آدولف تا عروسی دختر رستم
  • مجلسی برای خائن جلوه دادن امیرکبیر | کاش چشم نمی دید ...

این کارگردان ادامه داد: این نمایش بیشتر درباره مسائل اجتماعی و سیاسی قرن 19 روسیه است که به تبع آن مسائل امروزی جامعه را نیز به تصویر می کشد. کوشش شده طراحی لباس در راستای معرفی شخصیت ها باشد و در فضاسازی نمایش نیز از دکور و آکسسوار رئالیستی استفاده گردد تا حال و هوای بیمارستان را برای مخاطبان تداعی کنیم. در این نمایش از طنز چخوفی که در بیشتر آثارش شاهد هستیم، خبری نیست و تنها بار طنز نمایش برعهده یکی از کاراکترها است و غیر از آن برخلاف دیگر آثار چخوف شاهد طنز تلخ چخوفی نیستیم.

وی در پاسخ به اینکه نقش طلایه زهره وندی به عنوان کارگردان هنری نمایش در این اجرا چیست و فعالیتش چه تفاوتی با کارگردان دارد، شرح داد: خانم زهره وندی مترجم و دراماتورژ نمایش است و از آنجا که بیشتر بازیگران ما کم تجربه و کار اولی هستند وظیفه بازیگردانی نمایش برعهده ایشان بود اما به علت احترامی که من برایشان قائل هستم و بنا به درخواست خودشان عنوان کارگردان هنری برای فعالیتشان در نمایش انتخاب شده است.

سهرابی در سرانجام درباره حضور منوچهر هادی در مقام تهیه کننده صوری نمایش نیز بیان نمود: حضور منوچهر هادی به عنوان تهیه کننده صوری، صوری نبوده است و قطعاً از این نمایش حمایت نموده اند اما در کنار حمایت مادی که یاری کردند کار به اجرا برسد، حمایتشان بیشتر معنوی بوده است و از آنجا که مدیر فراوری و یکی از بازیگران نمایش با وی آشنایی داشت و از شاگردانش نیز بود طی صحبت هایی که با وی داشتیم، پذیرفت که به عنوان تهیه کننده در کنار گروه باشد.

در این اثر نمایشی (به ترتیب ورود به صحنه) محمدهادی فلاح، مهدی جعفری، حسام قانونی، گندم ابراهیمی، نوش آفرین شریف احمدی، سحر دانش، محسن اصغری، مصطفی فرهادمهر، فرزاد سهرابی، هدا قریشی، آیلار امیری روی صحنه می روند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: همه ما بیماریم! فقط برخی از ما کمتر از دیگران بیماریم. اتاق شماره 6 تا 26 اسفند هر شب ساعت 22:30 در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن 3 روی صحنه می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2229

به "در اتاق شماره 6 این آسایشگاه روانی چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اتاق شماره 6 این آسایشگاه روانی چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید