خودروهای بدون معاینه فنی به وسیله دوربین ها رصد و جریمه می شوند

به گزارش دکتر برای تو، خودروهای بدون معاینه فنی به وسیله دوربین ها جریمه خواهند شد. مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از رصد و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین های نظارتی برون شهری اطلاع داد.

خودروهای بدون معاینه فنی به وسیله دوربین ها رصد و جریمه می شوند

خبرنگاران - عبدالله متولی در تشریح فرایند رصد خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین های نظارتی برون شهری و در پی آن جریمه این خودروها گفت: در راستای وظایف قانونی خود و بر اساس مصوبات هیئت دولت در جهت ایمن سازی و برطرف نواقص خودرویی، بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی وسایل حمل و نقل و افزایش ضریب ایمنی خودروهای سبک و سنگین؛ ضمن همکاری با نیروی انتظامی، پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر اجرای آیین نامه اجرایی ماده (8) قانون هوای پاک می باشد.

طبق توافقات اخیر به زودی علاوه بر محدوده طرح ترافیک و LEZ شهری؛ دوربین های نظارتی برون شهری در محورهای جاده ای هم جهت حفظ سطح ایمنی و آلایندگی خودروها در محورهای مواصلاتی کشور با تخصیص شماره (کد) جریمه فاقد گواهی معاینه فنی و خودروهای فرسوده به وسیله سازمان و ادارات ذیربط اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به آیین نامه ماده (8) قانون هوای پاک در مورد سن فرسودگی خودروها، اضافه نمود: چنانچه هر خودرویی پس از دو دوره متوالی مطابق آیین نامه مذکور نتواند گواهی معاینه فنی معتبر اخذ نماید، مشمول محدودیت های ماده (8) قانون فوق الذکر خواهد شد.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی گفت: مراکز معاینه فنی علاوه بر رصد و پایش دائمی به وسیله مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا؛ به صورت مستمر به وسیله بازدیدهای حضوری و سرزده به وسیله کارشناسان معاینه فنی اتحادیه مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی

متولی تاکید نمود: با توجه به اهمیت مقوله معاینه فنی از این پس نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید و مسئولیت ناظران دوچندان خواهد شد. به طوری که ستادهای معاینه فنی شهرداری ها و کارگروه های استانداری براساس مصوبه هیئت دولت موظف به نظارت حداکثری بر عملکرد مراکز معاینه فنی با افزایش بازرسی های سرزده خواهند بود.

در روزهای چهارشنبه دوم تیرماه و پنجشنبه سوم تیرماه وقوع تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران که به ماموریتی با دعوت سازمان حفاطت محیط زیست رفته بود و هم تصادف اتوبوس حامل سربازان موجب به فوت مهشادکریمی، خبرنگار ایسنا، ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و چهار سرباز معلم شد.

حادثه ای که پلیس هدایت و رانندگی ناجا بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده 129 و 130 آیین نامه راهور) و بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک را به اسم علت وقوع حادثه برای اتوبوس خبرنگاران ذکر کرد.

بعلاوه بی مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده 54 و 98 آیین نامه راهور) و بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت شرایط برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی را به اسم دلایل وقوع حادثه برای اتوبوس سربازان بیان کرد.

منبع: ایسنا

منبع: بیت ران
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1723

به "خودروهای بدون معاینه فنی به وسیله دوربین ها رصد و جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای بدون معاینه فنی به وسیله دوربین ها رصد و جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید