رینگ آو بیرا، جاذبه کمتر شناخته شده در ایرلند

به گزارش دکتر برای تو، رینگ آو بیرا (Ring of Beara) در ایرلند واقع شده است و با توجه به سایت های تاریخی، دهکده های رنگارنگ و رستوران های متعدد یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده این کشور محسوب می گردد.

رینگ آو بیرا، جاذبه کمتر شناخته شده در ایرلند

منطقه توریستی رینگ آو کری (Ring of Kerry) در جنوب غرب ایرلند واقع شده و یکی از زیباترین نقاط دنیا به شمار می رود، اما منطقه رینگ آو بیرا که از منظره ها زیبای خیره نماینده چیزی کم ندارد هم در جنوب غرب ایرلند قرار گرفته است ولی به میزان کری شناخته شده نیست. با ما همراه باشید تا بیشتر از این شبه جزیره بدانید.

شبه جزیره بیرا با 148 کیلومتر طول در کنار رینگ آو کری قرار گرفته و از روی نام شاهزاده اسپانیایی بیرا نامگذاری شده است. گفته شده که این شبه جزیره بسیار زیباتر از کری بوده و البته از نظر تجاری خیلی پایین تر است. رینگ آو بیرا از شهر کنمر (Kenmare) شروع شده، از Healy Pass عبور نموده و به روستاهایی رنگارنگ و تاریخی می رسد.

خیلی جالب است بدانید که این شبه جزیره همزمان متعلق به دو بخش کُرک و کری است. خط ساحلی پر پیچ و خم، صخره ها، دریای مواج، جهتهای جنگلی و مراتع قطعاً فریبنده و مسحور نماینده هستند و باعث حیرت هر بیننده ای می شوند، اما جاذبه های بیرا فراتر از منظره ها زیبای آن است. در ادامه بعضی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

پیاده روی و دوچرخه سواری

گردشگران فعال هنگام پیاده روی یا دوچرخه سواری در امتداد جاده 215 کیلومتری بیرا مطمئناً از منظره ها پیش روی خود به وجد آمده و از آنجا که این جاده از دور شبه جزیره می گذرد از زیبایی اقیانوس اطلس نیز فیض خواهند برد. اگر در تابستان از این جهت عبور کنید علاوه بر تماشای خط ساحلی می توانید از سایت های تاریخی نظیر قصر دانبوی (Dunboy) متعلق به قرن 11 لذت ببرید، که به محل اقامت قبیله اُ سالیوان (OSullivan) بیرا، جانوران و گیاهان وحشی مانند تمشک جنگلی بنفش تبدیل شده بود. گشت و گذار در جزیره را می توانید بر اساس پیاده یا سواره بودن از یک ساعت تا یک روز کامل برنامه ریزی کنید.

غذاهای خوشمزه

ایرلند را با غذاهای لذیذش می شناسند و شبه جزیره بیرا گل سر سبد آن است. به لطف آب و هوای معتدل در طول سال، میوه ها و سبزیجات ارگانیک در تمامی فصول در منطقه ها روستایی به وفور رشد می نمایند، گاو و گوساله ها نیز از چمن های سر سبز چریده و گوشتی به شدت مرغوب دارند. در این بین نباید شیر و پنیر گاو و گوسفند، کره، شکلات و گوشت نمک سود شده را فراموش کرد. غذاهای دریایی این منطقه نیز معروفیت دنیای دارد و احتمالاً نمی توانید صدف، میگو یا خرچنگی بهتر از اینجا پیدا کنید. پس از میان رستوران های یا مغازه های عرضه غذاهای خاص یکی را انتخاب نموده و دلی از عزا درآورید.

دهکده ها

در بیش از ده دهکده بیرا می توانید رستوران های متعدی را ببینید که جذابیت خاص خود را دارند نظیر دهکده ماهیگیری آدریگول (Adrigole) که بلندترین آبشار ایرلند را دارد، یا Glengarriff با جمعیتی بالغ بر 800 نفر دارای جنگلی فوق العاده با درختان باشکوه بلوط و غان است. Castletownbeare اولین بندر ماهی سفید ایرلند به شمار می رود و Eyeries به عنوان یکی از رنگارنگ ترین روستاهای سراسر دنیا شناخته می گردد چرا که خانه های رویایی آن با رویه کوبی چوبی در رنگ های صورتی، قرمز و نارنجی خودنمایی می نمایند.

سایت های تاریخی

در شبه جزیره بیرا بیش از 500 سایت تاریخی وجود دارد که قدمت بسیاری از آنها به 2000 سال قبل از میلاد می رسد. اگر به دره بونان (Bonane Valley) بروید شاهد سنگ گرد (Stone Circle) خواهید بود که در واقع سنگ بزرگی است که دور تا دور آن را چندین سنگ کوچک از عصر برنز احاطه نموده و در گذشته به عنوان محلی برای برگزاری جشن ها بوده است. بسیاری از خرابه های باستان شناسی پیش از تاریخ از جمله گودالی مخصوص پخت و پز نیز در پارک میراث بونان قرار گرفته است.

فانوس دریایی

فانوس های دریایی ایرلند برای قرن های الهام بخش نویسندگان زیادی بوده اند، دو عدد از این برج های جهت یابی در کونتی کرک (County Cork) واقع شده که کاملاً با هم فرق دارند. Bull Rock در اواخر قرن 19 تکمیل شد و شامل دیوارها و پله های سنگی، نرده ها و فانوس های آهنی است. اما برج Roancarrig نشان دهنده نسل جدیدی از فانوس های دریایی ایرلندی است، سازه مدرن آن که از فولاد ضد زنگ ساخته شده رسماً در سال 2012 روشن شد و چراغ های LED و پنل های خورشیدی دارد.

شهر کنمر

شهر کنمر مرکز اجتماعی بیرا به شمار میرود که در سال 1670 تاسیس شد و منظره های عالی از کوهستان سرسبز را پیشکش گردشگران می نماید. در مرکز شهر نیز رستوران های درجه یکی قرار دارند که گاهی اوقات رزرو کردن جا کار دشواری می گردد. رستوران درخت لیموترش (Lime Tree) غذاهای بین المللی را با تاثیر از غذاهای ایرلندی سرو نموده و فقط از مواد غذایی محلی در خوراک های خود استفاده می نماید. مغازه های معروف شکلات و بستنی نظیر Skelligs با به کارگیری لبنیات تازه، این خوراکی ها را به صورت دستی فراوری می نمایند.

در این شهر حتی می توانید در هتل های لوکس اقامت کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. یکی از هتل ها Relais & Chateaux نام دارد که مشرف به آبشار بوده و درست بیرون شهر قرار گرفته است. این مجموعه یک اسپای معرکه و رستورانی با غذاهای عالی دارد. مهمانان می توانند از تفریح های مختلفی مانند شکار شاهین و کبوتر، اسب سواری، گلف و ... کمال استفاده را ببرند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1966

به "رینگ آو بیرا، جاذبه کمتر شناخته شده در ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رینگ آو بیرا، جاذبه کمتر شناخته شده در ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید