خواص 8 روغن گیاهی برای سلامتی

به گزارش دکتر برای تو، گزارش های زیادی درباره فواید روغن زیتون از جمله در زمینه تقویت حافظه وجود دارد، اما فواید مصرف روغن های دیگری همانند روغن گردو، دانه کتان، آفتابگردان، بادام زمینی و آووکادو هنوز چندان برای عموم شناخته شده نیست. به گفته کارشناسان تغذیه، روغن های مختلف بسیاری می تواند باعث تقویت سلامتی شوند و از ابتلا به طیف وسیعی از بیماری ها مانند درد مفصل و بیماری قلبی پیشگیری نمایند. در این گزارش از قسمت خواص مواد غذایی در مجله اینترنتی خبرنگاران به فواید سلامتی چند روغن خوراکی اشاره میکنیم:

خواص 8 روغن گیاهی برای سلامتی

1- روغن زیتون

از فواید مصرف روغن زیتون می توان به یاری به حفظ حافظه، پیشگیری از ابتلا به زوال عقل، کاهش التهاب در بدن و یاری به بهبود شرایط هایی مانند مسائل پروستات، آرتریت و اگزما اشاره نمود.

2- روغن نارگیل

گرچه روغن نارگیل مملو از چربی های اشباع است که با ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارند، اما این روغن در عین حال حاوی نوعی چربی به نام اسید لوریک است که می تواند برای درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی مفید باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز دربارهٔ روغن خراطین وخواص آن

3- روغن دانه کتان

روغن دانه کتان منبع خوبی از یک نوع روغن امگا 3 (از اسید های چرب ضروری برای بدن) به نام ALA است و نیز هورمون های گیاهی آن برای زنان یائسه مفید است.

4- روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان مملو از ویتامین E است، به طوری که یک قاشق سوپخوری این روغن می تواند نزدیک به 50 درصد ویتامین E توصیه شده روزانه فرد را تامین کند.

5- روغن گردو

روغن گردو مملو از اسیدهای چرب امگا 3 (ALA) است . مقداری از این روغن به دو اسید چرب امگا 3 دیگر به نام های EPA و DHA تبدیل می گردد که می تواند باعث کاهش التهاب درون بدن گردد و از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن آرگان، از پوستی زیبا تا مبارزه با سرطان!

6- روغن بادام زمینی

این روغن مملو از چربی های اشباع نشده است که به افزایش کلسترول HDL و کاهش کلسترول بد LDL یاری می نماید.

7- روغن آووکادو

یک مطالعه نشان داد که استفاده از این روغن جذب ترکیبات تقویت کننده سلامتی به نام کارتنوئیدها و لوتئین را از یک سالاد مخلوط در قیاس با یک سالاد بدون روغن آووکادو، بیش از 15 برابر افزایش می دهد.

8- روغن کلزا

این روغن تعادلی از اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 دارد که برای مفصل، مغز و سلامت قلب مفید است و امگا 3 بیشتری نسبت به روغن زیتون دارد.

بیشتر بخوانید: 25 ماسک مو با روغن نارگیل????

منبع: اُکالا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1938

به "خواص 8 روغن گیاهی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص 8 روغن گیاهی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید