خبرنگاران 17 خانه هلال در آستانه اشرفیه ایجاد می گردد

به گزارش دکتر برای تو، رشت-خبرنگاران-رییس جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه از سال 95 تا به امروز تعداد 7 خانه هلال در سطح مناطق روستایی این شهرستان راه اندازی شده از راه اندازی 17 خانه هلال روستایی در این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران 17 خانه هلال در آستانه اشرفیه ایجاد می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کمیل پرناک ، با اشاره به اینکه از این تعداد خانه هلال در دست اقدام ، 10 مورد در روستاهای بخش مرکزی و تعداد 7 مورد در روستاهای بخش بندرکیاشهر راه اندازی خواهند شد اضافه نمود: تا به امروز تعداد 12 دوره آموزشی (امداد و نجات ، طراحی اردوگاه ، اسکان اضطراری) برای اعضا ، دهیاران و دبیران خانه های هلال راه اندازی شده در این شهرستان برگزار شده است.

به گفته وی ، با توجه به برگزاری این دوره های آموزشی تعداد 4 تیم عملیاتی از مجموع داوطلبان عضویت در خانه های هلال مناطق روستایی این شهرستان تشکیل شده است.

وی بر نقش دهیاران در جهت راه اندازی خانه های هلال مناطق روستایی اشاره و گفت : خانه های هلال متشکل از افراد داوطلب محلی هر منطقه است که با شرکت در دوره های آموزشی ، آمادگی لازم را برای یاری به سایر افراد در هرگونه بحران احتمالی به دست می آورند.

به گفته پرناک این افراد آموزش دیده در شرایط عادی به ارائه فعالیت های اجتماعی و بشر محبت آمیز در سطح روستاها می پردازند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه به اهمیت ترویج و آموزش خدمات امداد و نجات در بین اقشار مختلف مردم اشاره و ارائه آموزش های مناسب امدادی را در کاهش ترس ، اظطراب و کاهش خسارات ناشی از وقوع حوادث موثر دانست.

بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه بر ضرورت راه اندازی خانه های هلال روستایی در این بخش با هدف ایجاد آمادگی مردم در زمان وقوع حوادث احتمالی تاکید نمود.

محمد حسن خواه روز چهارشنبه در نشست با دهیاران این بخش گفت : راه اندازی خانه های هلال موجب پر رنگتر شدن نقش عوامل امداد و نجات شده و زمینه مشارکت های عمومی را در این خصوص افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این مراکز در سطح روستاها ، مردم با آموزش های عمومی (امداد و نجات) آشنا می شوند یادآور شد: با توجه به اهمیت راه اندازی خانه های هلال در مناطق روستایی ، انتظار می رود دهیاران این بخش همکاری لازم را با جمعیت هلال شهرستان آستانه اشرفیه داشته باشند.

حسن خواه اضافه نمود: به منظور تحقق اهداف خانه های هلال در مناطق روستایی منطقه ، دهیاران افرادی را که توانایی لازم را جهت فراگیری آموزش های امداد و نجات دارند ، شناسایی و به جمعیت هلال احمر معرفی نمایند.

وی تجهیز خانه های هلال روستایی را نیز ضروری عنوان و توضیح داد: به این منظور باید از ظرفیت خیرین استفاده گردد ، ضمن آنکه توسعه فعالیت چنین مراکزی نیازمند فرهنگ سازی مناسب در بین عموم مردم است.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه با داشتن 71 روستا دارای 58 دهیاری مصوب و حدود 44 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1193

به "خبرنگاران 17 خانه هلال در آستانه اشرفیه ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 17 خانه هلال در آستانه اشرفیه ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید