خبرنگاران پمپئو خواهان همکاری آمریکا و اروپا در برابر ترکیه شد

به گزارش دکتر برای تو، تهران-خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا توضیح داد، ضروری است دولت واشنگتن و اروپا برای رسیدگی و آنالیز اقدامات ترکیه در خاورمیانه طی چند ماه گذشته مشترکا همکاری هایی داشته باشند.

خبرنگاران پمپئو خواهان همکاری آمریکا و اروپا در برابر ترکیه شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو با اشاره به حمایت اخیر ترکیه از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ و همچنین اقدامات نظامی آنکارا در لیبی و منطقه مدیترانه خاطر نشان کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و من بر این مسئله توافق داریم که اقدامات اخیر ترکیه بسیار ستیزه جویانه بوده اند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: اروپا و آمریکا باید مشترکا همکاری هایی داشته باشند تا رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نسبت به این مسئله متقاعد گردد این گونه اقدامات به نفع مردمش نیست.

پمپئو توضیح داد که افزایش فزاینده ترکیه از ظرفیت های نظامی اش نگران نماینده است.

این اظهارات پمپئو در حالی مطرح شده است که یک رسانه ترکیه ای روز گذشته فاش کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور درخواست مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است و دولت منتخب ایالات متحده تماس با دولت آنکارا را شروع نموده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه خبر ترک نوشت پمپئو قرار است که هفته جاری به ترکیه سفر کند و با بارتولومیو یکم سراسقف استانبول ملاقات کند که وی درخواست ملاقات با اردوغان در همان شهر را داده بود که اردوغان آن را رد نموده است.

این رسانه به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشته که پمپئو از مولود چاووش اوغلو خواسته که در استانبول باهم ملاقات نمایند، اما چاووش اوغلو گفته است که او باید به آنکارا بیاید که وزیر خارجه آمریکا این را نپذیرفته است.

ترکیه در طول چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اختلاف نظرهای زیادی با شریک خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1329

به "خبرنگاران پمپئو خواهان همکاری آمریکا و اروپا در برابر ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پمپئو خواهان همکاری آمریکا و اروپا در برابر ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید