خبرنگاران اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد

به گزارش دکتر برای تو، بیرجند - خبرنگاران - تعطیلی تمامی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تا اطلاع ثانوی، در کمیته پدافند غیرعامل و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در ورزش استان، تصویب شد.

خبرنگاران اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، امروز (دوشنبه) اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در ورزش استان، با حضور مدیرکل، معاونان و مسئولان ستادی اداره کل، رییس هیات پزشکی ورزشی استان به عنوان نماینده فدراسیون و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این نشست خودمراقبتی، مطلع سازی و مدیریت افکار عمومی را در مقابله با پیشگیری بیماری کرونا از ضروریات دانست و گفت: به منظور ارتقای امنیت روانی اجتماعی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی و همچنین تمامی استخرها و باشگاه های خصوصی در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حسن عزیزی ادامه داد: از آنجا که همگان می دانند اماکن ورزشی با هدف سلامت محوری همواره پیشگام ترویج سلامت و ارتقای آن در سطح جامعه است و با توجه به نگاه مدیران و مسئولان خدوم اماکن خصوصی، مطمئنا از این تعطیلی با این نگاه که سلامت جامعه هدف همچنان سرلوحه وظایف این اماکن است، استقبال خواهند کرد چرا که در آینده نه چندان دور با پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور، شاهد بازگشایی مجدد باشگاه ها خواهیم بود.

وی گفت: در همین خصوص به منظور حمایت از باشگاه ها و مدیران اماکن ورزشی تمهیدات و تدابیری اندیشیده شده که امید است با مکاتبات با وزارت ورزش و جوانان بتوانیم خسارت های اقتصادی باشگاه داران استان را جبران کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی اضافه نمود: کمپین اطلاع رسانی کرونا به وسیله مجمع سازمان های مردم نهاد استان برای فراوری و تهیه کلیپ ها، اینفوگرافی و تیزرهای آموزشی و هنری با هدف مطلع سازی مدیریت افکار عمومی تشکیل خواهد شد.

وی درباره ابلاغ دستورالعمل لغو تمامی مسابقات ملی، استانی و رویدادهای ورزشی به دستور وزارت ورزش و جوانان گفت: ضمن انجام هماهنگی های لازم با هیات های ورزشی برگزاری هر گونه رویداد ورزشی لغو و در همین زمینه مسابقات بین المللی اسکواش با میزبانی خراسان جنوبی و با نظر فدراسیون به زمان دیگری موکول شد.

مدارس، دانشگاه ها و مهدکودک های استان خراسان جنوبی نیز با موافقت استاندار خراسان جنوبی به منظور افزایش ضریب اقدامات پیشگیرانه از امروز (دوشنبه) تا سرانجام هفته جاری تعطیل است.

10 استان کشور تا امروز - دوشنبه - پنجم اسفند، درگیر با ویروس کرونا هستند و این بیماری تا به امروز جان 13 تن را در کشور گرفته است.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا نموده و جان 2 هزار و 233 تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در دنیا را دارد.

بنابر اعلام مسوولان استان خراسان جنوبی تا به امروز هیچ مورد ابتلا به کرونا در این استان مشاهده نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 815

به "خبرنگاران اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید