جوش سر سیاه بینی را به آسانی از بین ببرید

به گزارش دکتر برای تو، جوش سر سیاه معمولا در نواحی بینی بروز می کند.برای از بین بردن جوش سر سیاه می توانید از ترکیب شیر و ژلاتین یا ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید

جوش سر سیاه بینی را به آسانی از بین ببرید

جوش ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در نواح یمختلف صورت بروز می کنند. جوش سر سیاه نوعی از آکنه پوستی با منافذ باز است که بیشتر در نواحی بینی و اطراف گوش ظاهر می شود. اینکه با درمان های شیمیایی بتوانیم از دست جوش های سر سیاه خلاص شویم یکی از راه های ممکن اما هزینه بر است. روش های دیگری وجود دارند که علاوه بر طبیعی بودن نتیجه بهتری هم دارند. برای آگاهی از روش های فوری و سریع از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خبرنگاران همراه باشید.

جوش سر سیاه چگونه به وجود می آید؟

جوش های سرسیاه فولیکول های مو هستند که منفذشان در سطح پوست بسته شده است. سرسیاه ها هنگامی تشکیل می شوند که مجموعه ای از پوست مرده ، آلودگی ، چربی پوست و چرک و میکروب با ورود به داخل منافذ باز تشکیل پلاک می دهد. سرسیاه ها در ابتدا رنگ زرد یا قهوه ای دارند. چون در منافذ باز تشکیل می شوند چربی اضافی موجود در این منافذ اکسیده شده و ظاهری زرد و قهوه ای پیدا می کند که به مرور زمان سیاهرنگ می شود.

شاید داشتن یک بینی چرب و پر از دانه های سر سیاه در نگاه اول برای بیننده بیانگر این باشد که شما بهداشت فردی را رعایت نکرده اید، در صورتی که اصلا باور درستی نیست، چراکه چرب شدن بینی دلایل زیادی دارد. در هر صورت در این مقاله قصد نداریم به شرح علل مختلف به وجود آمدن جوش سر سیاه بپردازیم و هدف ما ارایه راهکارهایی برای رفع هر چه سریع تر آن هاست.

روش های درمان سریع و ارزان جوش سر سیاه بینی

ابتدا خمیر دندان را با مقدار کمی جوش شیرین ترکیب کرده و با آن کل سطح بینی را پوشش داده و حدود 5 دقیقه صبر کنید، آنگاه با استفاده از برس مسواک، سطح بینی را ماساژ داده تا تا این فولیکول ها از سطح پوست جدا شوند. و درنهایت پس از ماساژ کامل کل بینی ، صورت را با آب گرم شسته تا باقیمانده جوش شیرین و خمیر دندان از صورت پاک شود. برای دریافت نتیجه بهتر دوبار در هفته از این روش استفاده کنید. از ویژگی های این شیوه درمانی ریشه کن شدن فولیکول های مو است که به تدریج پوست صاف و یکدست می شود.

توجه: افرادی که سابقه آلرژی پوستی دارند و یا دارای زخم های باز بر سطح پوست خود هستند نباید از این شیوه استفاده کنند.

یکی از دیگر از روش های پاکسازی صورت (و البته کمی زمان بر نسبت به روش های دیگر) استفاده از بخور گیاهان دارویی مانند بخور اسطوخودوس است. برای این کار ابتدا آب را در درون ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید سپس مقداری اسطوخودوس خشک شده یا روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه بخور دهید و پس از آن صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید. پس از چند بار استفاده از این روش می بینید که چطور دانه های سیاه پوستتان از بین رفته است.

کارایی این روش تقریبا مشابه با چسب های بینی موجود در بازار برای رفع جوش سر سیاه است که برای رفع جوش های سر سیاه بینی از آن ها استفاده می شود. به این منظور به یک بسته کوچک پودر ژلاتین (فاقد عطر و طعم) و سه قاشق چایخوری شیر (با هر درجه چربی) نیاز دارید.

برای این کار یک قاشق چای خوری از ژلاتین را با سه قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید و آن را در مایکروویو برای حدود 10 ثانیه قرار دهید (اگر مجبور به استفاده از اجاق گاز هستید یک ظرف آب را روی اجاق قرار دهید و ظرف مخلوط ژلاتین و شیر را درون ظرف آب قرار دهید که حالت نرم و خمیری به خود بگیرد و پس از آن مخلوط را به مدت 15 دقیقه روی جوش های سر سیاه قرار دهید تا زمانی که خمیر خشک شود. این یک راه حل ساده و آسان برای از بین بردن جوش های سرسیاه است.

این یکی از انواع پرطرفدار ماسک صورت برای جلوگیری و خارج کردن جوش سر سیاه است. وقتی ماسک سفیده تخم مرغ را روی صورت قرار می دهید منافذ پوست را می بندد. این کار موجب می شود سرسیاه ها آسان تر از پوست خارج شوند. فواید استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ:

  • محتویات این ماسک خواص ضد عفونی کننده دارند که باکتری ها را از بین می برند.
  • این ترکیب میزان چربی پوست را نیز کنترل کرده و پوست را به صورت عمقی پاکسازی می کند.
  • استفاده از این ماسک سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد.
  • ترکیبات موجود در این ماسک شفاف کننده و سفت کننده پوست است.

برای آماده کردن این ماسک به یک عدد سفیده تخم مرغ ، نصف قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. ابتدا باید صورت را با آب ولرم بشویید تا منافذ آن باز شود. بعد با یک حوله آن را خشک کنید. اکنون یک ظرف کوچک بردارید و تمام مواد ذکر شده را در آن بریزید. سپس با استفاده از حرکات دایره ای ماسک را روی تمام صورت به جز بخش های اطراف چشم ها و دهان قرار دهید. بگذارید ماسک 15 دقیقه بماند. در نهایت صورت را با آب گرم بشویید تا مواد آن برداشته شود و بعد برای بسته شدن منافذ از آب سرد استفاده کنید.

پیشگیری بهتر از درمان

برای پیشگیری از به وجود آمدن این دانه های سر سیاه و سمج روی پوست صورت باید توجه بیشتری به پوست خود داشته باشید. بنابراین تمیز کردن صحیح پوست در پیشگیری از ایجاد جوش سر سیاه بسیار موثر است. هیچ گاه شب با آرایش نخوابید و حتما قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم نیز بسیار مهم است؛ به خصوص در افراد مستعد آکنه، زیرا موجب حذف سلول های مرده از روی پوست می شود. همچنین پیشنهاد می شود در فصول گرم سال از انواع ماسک خنک کننده استفاده شود.منبع: setare.com
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1302

به "جوش سر سیاه بینی را به آسانی از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوش سر سیاه بینی را به آسانی از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید