تندترین غذاهای کشور تایلند

به گزارش دکتر برای تو، این غذا بیشتر در کران ها جنوبی تایلند سرو می گردد و طبق نظرسنجی ها در رتبه اول تندترین غذاهای تایلند قرار می گیرد. این غذا به حدی تند و آتش رنگ است که قبل از تذکیر آن نوچه حتما در خصوصش به شما اخطار می دهد. این غذا با ترکیبات مرسوم و دمده در طباخی جنوب تایلند مثل فلفل چیلی خشک شده، گالنگال، زردچوبه، ماهی، کدو تنبل، بادمجان، لوبیا و ساقه های بامبو تهیه می گردد و به دلیل طعم تند و اسپایسی و تند اش شهرت دارد. اگر به غذاهای تند و اسپایسی تایلند علاقه دارید و فکر می کنید می توانید این حجم از تندی را تحمل کنید گائنگ تای پلا را وصیت بدهید، در غیر این صورت طرف این غذا هم نروید. در ادامه در مطلب آشنایی با تایلند در خصوص تندترین غذاهای تور تایلند بیشتر صحبت می کنیم.

تندترین غذاهای کشور تایلند

گائنگ کوآ کلینگ

یکی دیگر از غذاهای تند و اسپایسی تایلند کوآ کلینگ است که در واقع، نوعی کاری خشک شده است. کوآ کلینگ جزء تندترین غذاهای تایلند رده بندی می گردد و از ترکیب چیلی، فلفل، علف لیمو، سیر، زردچوبه، گالنگال، نمک، و سس میگو با گوشت تهیه می گردد. مواد ذکر شده را با هم ترکیب می نمایند و در ماهیتابه آنقدر تفت می دهند تا کاملا برشته بگردد. کوآ کلینگ با گونه ها گوشت گاو، مرغ، ماهی و … بسامان می گردد و اغلب مصاحب با برنج سرو می گردد. اگر عاشق غذاهای تند هستید اعلام می کنیم حتما این غذا را تجربه کنید و از طعم تند و خوش طعم آن لذت ببرید.

سام تام

یکی دیگر از تندترین غذاهای تایلندی در واقع یک نوع سالاد خوش طعم و اسپایسی به نام سام تام است. این سالاد از میوه پاپایا تهیه می گردد و در رده سوم تندترین غذاهای تایلندی قرار می گیرد. حتماً در بعضی منطقه ها تایلند این سالاد را تاآنجا تند تهیه می نمایند که در رتبه اول هم قرار می گیرد. میوه پاپایای نارس و کال را با نمک، آب لیمو، سس ماهی، قند نارگیل و حتماً اندازه ها زاید فلفل چیلی تند ترکیب می نمایند و این سالاد تند و تیز و خوشمزه را به وجود می آورند. مردم تایلند سالاد سام تام را در وعده های یکسان می خورند، اما برای توریست ها این غذا چندانکه تند است که هر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

گائنگ سام

در بین تندترین غذاهای تایلند گائنگ سام خوش عطر و بوترین آن ها به حساب می آید. این کاری نارنجی و خوش رنگ اغلب در کران ها جنوبی تایلند سرو می گردد. گائنگ سام یک نوع سوپ کاری رقیق است و طعم بی نظیرش را وامدار و بستانکار سس میگو و فلفل چشم طیر است که به این غذا رنگ و طعمی فوق العاده می دهند. این غذا اغلب با ماهی یا میگو تهیه می گردد و همراه با برنج سفید سرو می گردد. اگر چه این غذا افزون خوش طعم و اسپایسی است اما به دلیل تندی زیادی که دارد هر کسی تحمل خوردنش را ندارد.

تام لائنگ

یکی دیگر از تندترین غذاهای تایلند غذایی کمتر تعیین و ناپیدا شده به نام تام لائنگ است. این غذای تند و اسپایسی از ترکیب گوشت کاملا پخته شده با ترخون و) و اندازه ها بسیار مازاد یدکی فلفل چیلی سبز تهیه می گردد. وقتی برای بدوی بار با این غذا روبرو می شوید ممکن است گول ظاهر رقیق و سبز آن را بخورید و فکر کنید با سوپی گیاهی و بی ضرر روبروید. اما کافیست کمی از این غذا را بچشید تا باخبر شوید که چرا تام لائنگ در بالای لیست تندترین غذاهای تایلند قرار نژند است.

سوپ تام کلانگ پلا گرب

سوپ تام کلانگ یکی دیگر از تندترین غذاهای تایلند است که به خاطر ظاهر قهوه ای و پر از سبزیجاتش اصلا شبیه غذاهای تند نیست؛ اما جزء غذاهای تند و اسپایسی تایلند به حساب می آید. این سوپ ترش و تند از ماهی خشک شده و فلفل چیلی خشک شده تهیه می گردد و این دو ترکیبات اصلی این غذا هستند. یقیناً موادی اخت گالنگال، علف لیمو و برگ های لیموی کفیر نیز به این سوپ اضافه می شوند. سوپ تام کلانگ در عین حال که تند و اسپایسی است متجاوز نمکین و بی نمک است و به دلیل طعم لیموهایی که در آن مصرف شده علاوه نشاط بخش است.

سوپ تام یام کونگ

آخرین مورد از تندترین غذاهای تایلند که به شما آشنا کردن می کنیم باز هم یک سوپ است که یکسانی شبیه بودن های زاید با سوپ تام کلانگ دارد. اساس این غذای تند و اسپایسی را فلفل چیلی خشک شده و سس فلفل تشکیل می دهد و همان طور که می توان حدس زد طعمی اضافه تند و خوش طعم دارد. افزایش بر این، سبزیجاتی مثل گالنگال و علف لیمو هم در این غذا استعمال می گردد که باعث عطر و بوی مستحسن غذا می گردد. سوپ تام یام یکی از سوپ های ترش و تند تایلندی است که اغلب با میگو بسامان می گردد و معاصر در سراسر دنیا تهیه می گردد. در سفر به تایلند اعلام می کنیم این سوپ لذیذ و بی مزه دلچسب و اسپایسی را حتما تجربه کنید.

منبع: ای تایلند
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 156

به "تندترین غذاهای کشور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندترین غذاهای کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید