تشعشعات مضر سفر به مریخ را به 4 سال محدود می نماید

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بر اساس این آنالیز نمی توان انتظار داشت فضانوردان بتوانند برای مدت های مدید بر روی سیاره مریخ زندگی نمایند، چون جو این سیاره قادر به جلوگیری از رسیدن تشعشعات خطرناک کیهانی به سطح مریخ نیست و اگر فضانوردان بخواهند بیش از 4 سال در سطح سیاره مذکور زندگی نمایند به بیماری های مرگباری مانند سرطان دچار خواهند شد.

تشعشعات مضر سفر به مریخ را به 4 سال محدود می نماید

آمریکا، روسیه، چین و آژانس فضایی اروپا در کوشش برای سکونت درازمدت در مریخ هستند، اما این کار با توجه به خطراتی که برای حفظ سلامتی افراد دارد نمی تواند برای زمانی طولانی ادامه یابد و طرح هایی که برای ساخت سکونت گاه های مقاوم در برابر تشعشعات کیهانی در دست آنالیز است هم راه حلی همیشگی محسوب نمی گردد.

حفظ سلامت فضانوردان مریخ در کنار مسائلی همانند طراحی موتور مناسب برای فضاپیماهای مریخ، تعداد خدمه، رژیم غذایی مناسب و غیره به چالش هایی جدی برای این اقدام مهم مبدل شده است.

آنالیز یادشده که با همکاری محققان روس، آلمانی و آمریکایی صورت گرفته نشان می دهد تشعشعات کیهانی روال ثابت و مشخصی ندارند و شرایط آنها بر مبنای شدت فعالیت خورشید و دیگر اجرام آسمانی تغییر می نماید. علاوه بر خورشید که ذرات انرژی سبک تری منتشر می نماید، پرتوهای کیهانی کهکشانی پخش شده به وسیله ابرنواخترها، سیاه چاله ها و غیره ذرات متنوعی را در فضا منتشر می نمایند که به بافت های زنده انسان ها در گذر زمان آسیب جدی می زنند.

استفاده از سپرهای حفاظتی سنگین فلزی برای مقابله با نفوذ این اشعه ها به فضاپیماها هم پرهزینه بوده و هم موجب سنگین شدن آنها می گردد. لذا راه حلی مناسب محسوب نمی گردد. بنابراین باید سفر فضانوردان به مریخ را کلاً به کمتر از چهار سال محدود کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1796

به "تشعشعات مضر سفر به مریخ را به 4 سال محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشعشعات مضر سفر به مریخ را به 4 سال محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید