با اجرای جشن نوروزگاه، یک زوج جوان در لنده راهی خانه بخت شد

به گزارش دکتر برای تو، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد، ،معاون گردشگری استان، فرماندارشهرستان لنده، جمعی از مسئولان، هنرمندان،مردم شهرستان و گردشگران نوروزی دومین جشن بهاری نوروزگاه شامگاه دوشنبه 5فروردین ماه 98 در شهر لنده برگزار شد.

با اجرای جشن نوروزگاه، یک زوج جوان در لنده راهی خانه بخت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، درحاشیه این جشن با بیان اینکه این جشنواره با محتوای نشاط و شادی برای مردم و گردشگران نوروزی برگزار می شود گفت: تلاش داریم تا فرهنگ بومی مردم استان در قالب جشنواره ها به گردشگران نوروزی معرفی شود.

باقری افزود: در این جشن فرهنگ استان، نوع زندگی، غذاهای سنتی، نوع پوشش، معیشت زندگی، موسیقی و صنایع دستی استان برای گردشگران نوروزی که از سراسر کشور به این استان سفر می کنند ،معرفی می شود.

دبیر ستاد خدمات سفر در کهگیلویه وبویراحمد شرح داد: در کنار این جشواره غرفه هایی ازآثار صنایع دستی هنرمندان، تولیدات و توانمندیهای روستاییان، معرفی البسه محلی و پخت نان و غذاهای سنتی برپا نیز برپا شده است.

فرماندار لنده نیز در این جشنواره با تقدیر از اقدام فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برگزاری جشن نوروزگاه نشاط اجتماعی را برای مردم و گردشگران در لنده ایجاد کرده است.

دارا کریمی نژاد نشاط را لازمه جامعه دانست و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی همراه با موسیقی سنتی می تواند پیام آور شور و امید به زندگی در بین مردمم فراهم سازد.

با اجرای جشن نوروزگاه در شهرسستان لنده یک زوج جوان با شرکت در این جشن مراسم عروسی خود را سنتی برگزار کردند و راهی خانه بخت شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 157

به "با اجرای جشن نوروزگاه، یک زوج جوان در لنده راهی خانه بخت شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "با اجرای جشن نوروزگاه، یک زوج جوان در لنده راهی خانه بخت شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اجرای جشن نوروزگاه، یک زوج جوان در لنده راهی خانه بخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید