بازار بورس متعادل شده و افزایش ارزش معاملات اتفاقی مثبت است

به گزارش دکتر برای تو، کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته ارزش معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به محدوده 15 هزار میلیارد تا 20 هزار میلیارد تومان رسید که اتفاق خوبی بود

بازار بورس متعادل شده و افزایش ارزش معاملات اتفاقی مثبت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از بورس نیوز ،مهدی افضلیان در گفت وگویی با بیان اینکه نوسانی بودن بازار به چند عامل مربوط می شود، اظهار کرد: با توجه به ریزش شدید قیمت در مردادماه و ادامه فرایند آن ، در هفته گذشته ارزش معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به محدوده 15 هزار میلیارد تا 20 هزار میلیارد تومان رسید که اتفاق خوبی بود، این افزایش موجب شد افرادی که در زمان ریزش نتوانستند سهام خود را عرضه کنند سعی کردند در این بازه از بازار خارج شوند.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین قبل از اینکه صندوق پالایشی بازگشایی شود یک جو خوبی به بازار داده شد و سهام های پالایشی خوب خریداری شد، اما در ادامه پس از بازگشایی اتفاق خوبی برای این صندوق نیفتاد.

وی گفت: رفتار سرمایه گذار ها در دوره های مختلف تغییر می کند و نباید انتظار داشت همه سرمایه گذاران در همه دوره ها یک گونه رفتار از خود نشان دهند، در حال حاضر نیز با هر اطلاعات جدیدی که وارد بازار می شود سرمایه گذاران عکس العمل جدیدی نشان می دهند.

افضلیان گفت: با توجه به تجربه قبلی از ریزش بازار، سهامداران در حال حاضر ترجیح می دهند به سمت نوسانگیری بفرایند و در قیمت پایین سهام را خریداری و با درصد های بالاتر اقدام به فروش و نوسانگیری می کنند.

کارشناس بازار سرمایه شرح داد: این موضوع موجب افزایش ارزش معاملات می شود و سرمایه گذاران می دانند بازار های موازی به رکود رفته و بخشی از این سرمایه ها به سمت بورس حرکت کرده بنابراین به دنبال نوسانگیری می فرایند.

وی بیان نمود: دلیل نوسانی بودن بازار در هفته ای که گذشت فقط به همین دلیل بوده است، چون اتفاق خاصی صورت نگرفت تا خرید و فروش ها هیجانی انجام شود، عمده خبر ها اثرات کوتاه مدتی داشته که تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

افضلیان گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات هفته گذشته به نظر می رسد بازار متعادلی پیش رو داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1401

به "بازار بورس متعادل شده و افزایش ارزش معاملات اتفاقی مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار بورس متعادل شده و افزایش ارزش معاملات اتفاقی مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید