انجام بوتاکس توسط آرایشگاه های زنانه غیر قانونی است

به گزارش دکتر برای تو، بابک نیکو مرام با انتقاد از انجام بعضی اعمال زیبایی کوچک توسط آرایشگاه های زنانه بیان نمود: متأسفانه شاهد هستیم آرایشگاه ها اقدام به بعضی امور زیبایی مانند بوتاکس می نمایند.

انجام بوتاکس توسط آرایشگاه های زنانه غیر قانونی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه مصاحبهی اجتماعی رادیو مصاحبه با موضوع جراحی پلاستیک از کلینیک تا زیر زمین و با حضور دکتر بابک نیکو مرام فوق تخصص جراحی پلاستیک و نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور به روی آنتن رفت.

بابک نیکو مرام با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان جراحی پلاستیک در کشور وجود ندارد، گفت: متولی مشخصی در این حوزه وجود دارد تا آماری ارائه دهد، اما بر اساس فضای جامعه به نظر می رسد میزان جراحی پلاستیک در کشور آمار بالایی داشته باشد و به نظر می رسد خارج از احتیاج افراد است.

وی با تصریح بر اینکه گرایش به متخصص در جامعه کاهش پیدا نموده است، وضع موجود را ناشی از تبلیغات اغوا گرایانه دانست و اظهار کرد: در کشور و همه نقاط جهان به جز متخصصان جراحی زیبایی، گروه های پزشکی همچون متخصصان گوش، حلق و بینی هم عمل جراحی انجام می دهند و به همین دلیل آمار صحیحی در این زمینه نداریم.

فوق تخصص جراحی پلاستیک با تأکید بر اینکه کسانی که در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت می نمایند، باید آموزش های لازم را دیده باشند، مطرح نمود: پزشکی بیشترین زمان را برای تحصیل دارد و برای نخستین مقطع باید هفت سال زمان صرف گردد.

وی با بیان اینکه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور به دنبال انحصارگرایی نیست، مطرح نمود: کسانی که در این حوزه فعالیت می نمایند باید آموزش لازم را ببینند و صلاحیت لازم را داشته باشند.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این انجمن آموزش های لازم برای پزشکانی غیر پزشکان زیبایی برگزار می نماید یا خیر گفت: این مسئله ای نیست که با یک دوره آموزش بتوان ارائه داد و پزشکان باید در دوره های پزشکی این مسائل را فرا بگیرند.

نیکو مرام با انتقاد از انجام بعضی اعمال زیبایی کوچک توسط آرایشگاه های زنانه بیان نمود: متأسفانه شاهد هستیم آرایشگاه ها اقدام به بعضی امور زیبایی مانند بوتاکس می نمایند درحالی که این کار در کشور های توسعه یافته توسط پرستاران دوره دیده انجام می گردد و این عمل کوچک هم حتماً باید با نسخه پزشک انجام گردد. متأسفانه داروخانه ها به افراد مختلف از جمله آرایشگر ها لوازم بوتاکس و بعضی دیگر از عمل های کوچک جراحی و زیبایی را می فروشند که این کار نباید انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1190

به "انجام بوتاکس توسط آرایشگاه های زنانه غیر قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بوتاکس توسط آرایشگاه های زنانه غیر قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید