الان وقت سفر به مشهد نیست، پرهیز از تجمع هنگام سال تحویل در حرم

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه میکنم که مردم تا می توانند سفرشان را به زمان دیگری موکول نمایند.

الان وقت سفر به مشهد نیست، پرهیز از تجمع هنگام سال تحویل در حرم

مهدی قلیان در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: به همه مردمانی که از اقسام نقاط کشور قصد دارند به مشهد سفر نمایند، توصیه می کنم که الان وقت سفر نیست، چون در مشهد که میزان بروز کم بوده و رنگ شهر زرد است، متاسفانه موارد متعددی از کرونای مثبت انگلیسی را کشف کردیم.

وی مطرح کرد: بهترین توصیه به مردم در خانه ماندن است که تا می توانند از مسافرت پرهیز نمایند و اگر هم به مسافرت می فرایند، نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت نمایند. چون عدم رعایت پروتکل می تواند برای خودشان و سایر اعضاء خانواده شان خطرناک باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ممکن است عده ای بدون علامت ویروس را به مشهد یا سایر زائرین منتقل نمایند، یک عده ای هم ممکن است بدون علامت بیماری، ویروس را با خودشان به شهرشان ببرند و نه تنها در مشهد ایجاد خطر نمایند بلکه کل کشور را درگیر نمایند. این کار خودش به عنوان کانون آلودگی در سطح کشور می تواند عمل کند.

قلیان اضافه نمود: ویروس کرونا فقط از تجمع خوشش می آید. هرچه این تجمعات و بی احتیاطی ها بیشتر باشد، بروز و شیوع آن بیشتر خواهد شد و این کار باعث خواهد شد که این ویروس بیشتر پخش گردد، میزان مبتلایان، بستری ها و مراقبت های ویژه و در نهایت فوت مرگ ومیر افزایش پیدا می نماید.

وی در مورد تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی برای حضور زائران اظهار کرد: ما در سطح یک و در خود شهر مشهد 22 مرکز خدمات جامع منتخب کرونا داریم. این مراکز16ساعت در روز انجام وظیفه می نمایند. در کنار این مراکز، یک سری مراکزی را فعال کردیم که خدمات واکسیناسیون و مراقبت هایی که در مورد مادران باردار و کسانی که رجوع می نمایند، چه شهفرایندان مشهدی و چه مسافران را ارائه دهند و بتوانیم این خدمات را ارائه دهیم.

وی تاکید نمود: باز هم توصیه می کنم در خانه ماندن بهترین هنری است که مردم می توانند انجام دهند و از همه مهم تر اگر کسی علائم بیماری را دارد از خانه خود خارج نگردد چون خود آن فرد می تواند منشا آلودگی برای سایر شهفرایندان گردد.

قلیان با توصیه به شهفرایندان مشهدی اعلام کرد: ما هرساله رسم و عادت داریم که موقع سال تحویل، در حرم مطهر رضوی حاضر شویم. وقتی به دلیل سال تحویل مردم قصد دارند که داخل حرم بفرایند، متوسط ظرفیت در حد 200 تا 240 هزار نفر جمعیت خواهد بود. اگر 10 درصد مردم شهر مشهد فقط بخواهند مراجعه نمایند، 350 هزار نفر می گردد و این باعث می گردد که پشت درها بمانند و این تجمعات هم خود باعث انتقال بیماری می گردد.

وی توضیح داد: از راه دور و انتهای خیابان های منتهی به حرم هم می توان به امام رضا(ع) سلام کرد، سعی نمایند در ساعت سال تحویل از دور سلام دهند و در روزهای بعد که کمی خلوت تر گردد، زیارت نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: انشالله که همه در سال آینده شاهد ریشه کن شدن و حداقل کم شدن میزان بستری و مرگ ومیر ناشی از این بیماری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1558

به "الان وقت سفر به مشهد نیست، پرهیز از تجمع هنگام سال تحویل در حرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الان وقت سفر به مشهد نیست، پرهیز از تجمع هنگام سال تحویل در حرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید