اطرافیان ترامپ میلیاردها دلار از بودجه کرونا اختلاس کردند

به گزارش دکتر برای تو، یک گروه نظارتی آمریکا روز دوشنبه اعلام نمود: چهل نفر از اطرافیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بیش از 10 میلیارد دلار از بودجه دولت فدرال برای یاری به آسیب دیدگان بحران کرونا را به جیب زده اند.

اطرافیان ترامپ میلیاردها دلار از بودجه کرونا اختلاس کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن؛ گروه نظارتی پابلیک سیتیزن اعلام نمود: پنج تن از این افراد، مقام های پیشین دولت ترامپ هستند که فعالیت هایشان به صورت بالقوه حتی با سیاست اخلاقی اعلام شده شخص ترامپ نیز منافات و تناقض دارد.

این مقام های پیشین در جمع مقام های اجرایی دولت ترامپ، عضو ستاد مبارزات انتخاباتی یا عضو کمیته گردآوری یاری مالی و عضو کمیته انتقال قدرت ریاست جمهوری بوده اند. بعضی نیز گردآورندگان فعال بودجه برای ستادهای مبارزات انتخاباتی مجدد وی بوده اند.

یکی از این مقام ها برایان بالارد عضو کمیته انتقال قدرت ریاست جمهوری و رئیس بخش مالی کمیته ملی جمهوری خواه بوده که بیش از یک میلیون دلار برای کمیته های گردآوری یاری مالی ترامپ، یاری مالی جذب نموده است.

تنها یک هفته پس از به استخدام درآمدن بالارد در ماه مارس(اسفند 98) در شرکت لاندریلوکس عرضه نماینده دستگاه های تجاری لباسشویی و خشکشویی، دولت آمریکا با صدور شیوه نامه تازه ای، این شرکت را به فهرست مشاغل و کسب و کارهایی که ادامه کار آنها در دوره قرنطینه کرونا لازم است، افزوده شد. این در حالی بود که پیش از آن، وزارت امنیت داخلی آمریکا این شرکت را کسب و کاری اساسی که باید در دوره قرنطینه باز بمانند، تشخیص نداده بود.

یکی دیگر از این افراد دیو اوربان مشاور و محرم اسرار مورد اعتماد ترامپ و مالک شرکت امریکن کانتیننتال گروپ است که در امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار دلار یاری مالی برای ترامپ گردآوری نموده است. این گروه شامل 15 شرکت مانند والگرینز و آلتیمت فایتنیگ چمپیونشیپ است که در حوزه های مربوط به ویروس کرونا فعالیت می نمایند.

ترامپ پیش از به قدرت رسیدن و در شعارهای انتخاباتی خود، قول کاهش میزان نفوذ واشنگتن در حوزه های مالی را داده بود، اما با شروع زمامداری وی، صنعت لابیگری رشد کرد و در پی تصویب بودجه سه تریلیون دلاری دولت فدرال و کنگره برای بیرون آوردن اقتصاد از رکود و یاری به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، لابیگری به شدت افرایش یافت.

در حالی که قرار بود این بودجه برای نجات مردم کشوری هزینه گردد که کشتی اقتصاد آن به علت همه گیری ویروس کرونا، به گل نشسته بود، ثروت بادآورده ای برای صنعت لابیگری و دست اندرکاران آن به بار آورد.

کاخ سفید تا به امروز به درخواست برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

ترامپ اندک زمانی پس از به قدرت رسیدن، با صدور یک فرمان اجرایی، مقام های پیشین دولت را برای یک دوره پنج ساله از لابیگری با سازمان یا وزارتخانه ای که قبلا در آن شاغل بوده اند منع کرد. در بخش دیگری از این فرمان، لابیگری مقام های سیاسی پیشین دولت در به جامانده دوره ریاست جمهوری وی، ممنوع اعلام شد.

پنج تن از مقام های سابق دولت ترامپ نیز در دوره اوج بحران کرونا به صورت بالقوه لابیگری گرده اند.

کرپ هولمن عضو گروه پابلیک سیتزدن که لابیگر شناخته شده ای است، گفت: این گروه میخواهد شکایت هایی درباره اقدامات خلاف و ناقض اخلاق کاخ سفید مطرح کند، اما امیدی به تغییر ندارد. وی در سال گذشته نیز بیش از 30 شکایت مطرح نموده است که همه آنها یا نادیده گرفته و یا رد شده است. به گفته هولمن، ظاهرا دستور ترامپ ضمانت اجرایی ندارد.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که اعتراض مردم ایالات متحده به ویژه رنگین پوستان به نابرابری و تبعیض نژادی در این کشور برای هفته های متوالی ادامه دارد و خشم آنان به اوج خود رسیده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1115

به "اطرافیان ترامپ میلیاردها دلار از بودجه کرونا اختلاس کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطرافیان ترامپ میلیاردها دلار از بودجه کرونا اختلاس کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید