ارزشمند ترین ترک اعتیاد در دنیای فناوری ، 1 سال بدون گوشی هوشمند و جایزه ای 100 هزار دلاری

به گزارش دکتر برای تو، شرکت ویتامین واتر اعلام نموده که اگر شخصی بتواند برای 365 روز یا به عبارتی دقیق تر 1 سال کامل بدون گوشی هوشمند خود زندگی کند، جایزه ای 100 هزار دلاری خواهد داشت.

ارزشمند ترین ترک اعتیاد در دنیای فناوری ، 1 سال بدون گوشی هوشمند و جایزه ای 100 هزار دلاری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها کمتر فردی پیدا می گردد که به گوشی هوشمند خود وابستگی نداشته باشد و هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را آنالیز نکند. بنابراین در چنین شرایطی آیا روشی وجود دارد که بتوان این اعتیاد و وابستگی به تلفن همراه را کاهش داد؟ به نظر می رسد شرکت ویتامین واتر این راه را یافته است.

این شرکت وعده داده که اگر فردی بتواند گوشی هوشمند خود را به مدت یک سال ترک کند جوایز نقدی دریافت می نماید. نحوه ورود به مسابقه هم بسیار ساده است.شما باید یک پست در توییتر با هشتگ های #nophoneforayear و #contest، زده و اعلام کنید مایلید در مسابقه شرکت کنید. برای ورود به مسابقه تا 8 ژانویه 2019 وقت دارید.

در نهایت این شرکت در تاریخ 22 ژانویه، با توجه به قوانین مسابقه، شرکت نماینده را انتخاب خواهد نمود و یک موبایل قدیمی متعلق به دهه 1996 به وی تحویل می دهد. جالب است بدانید کاربران تا یک سال حق استفاده از هیچ نوع موبایل و تبلت هوشمندی را ندارند حتی اگر متعلق به اطرافیان باشد. اما شرکت نماینده مسابقه در استفاده از دیگر دستگاه های هوشمند مثل کامپیوتر و لپ تاپ و البته دستیارهای صوتی آزاد است.

با توجه به نظرسنجی گالوپ، گوشی های هوشمند نقشی یکنواخت در زندگی روزمره هزاران نفر بازی می نمایند. حدود هشت نفر از هر 10 نفر از موبایلهای خود برای انجام کارهای روزمره مانند مدیریت امور مالی، پرداخت صورتحساب، خرید آنلاین و دیدن یا گوش دادن به محتواهای آنلاین استفاده می نمایند.

طبق آخرین گزارش Nielsen Audience ، افرادی که بین 18 تا 34 ساله هستند بیش از دو و نیم ساعت در روز مصرف محتوای تفریحی روی گوشی های هوشمند خود دارند و نظرسنجی در اوایل امسال نشان داد که 43 درصد از مردم می گویند که آنها حداقل هر 20 دقیقه تلفن خود را آنالیز می نمایند.

بر همین اساس است که بسیاری از افراد تصور می نمایند بعید است کسی بتواند در این مسابقه پیروز گردد. دکتر جین ام تویینگ استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی سن دیگو، می گوید استفاده افراطی از تلفن های هوشمند برای بسیاری از تعاملات روزانه افراد را در آستانه بدترین بحران سلامت روانی در دهه های گذشته قرار داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2193

به "ارزشمند ترین ترک اعتیاد در دنیای فناوری ، 1 سال بدون گوشی هوشمند و جایزه ای 100 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزشمند ترین ترک اعتیاد در دنیای فناوری ، 1 سال بدون گوشی هوشمند و جایزه ای 100 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید